محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 16 آبان 93  در مصلای مهدیه  امام خمینی(ره)اهواز

به امامت حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز برگزار شد.

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 11.20 صبح با قرائت قرآن آقای انجیلی

3- سخرانی قبل ازخطبه توسط حجت الاسلام موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات در خوزستان

4-  ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط حجت الاسلام حاجتی  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای محمد باقر تاجر                     مکبر: آقای حریریان

امام جمعه موقت اهواز:

ملت ایران هرگز مقابل جبهه استکبار سرتسلیم فرود نخواهد آورد

امام جمعه موقت اهواز با تبیین روند استکبار ستیزی ملت و نظام اسلامی در طول 35سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت:ملت بزرگ ایران که پیرو اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و راه و رسم سیدالشهدا(ع) است هرگز مقابل جبهه استکبار جهانی و صهیونیسم سرتسلیم فرود نخواهد آورد.


حجت الاسلام'میراحمدرضا حاجتی' در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) افزود: ملت مبارز و پیرو ولایت فقیه ذره ای از مواضع بحق خود که همان مواضع امام حسین(ع) در برابر یزید است عقب نشینی نخواهد کرد و همچنان به حرکت پرافتخار و سرافرازانه خود ادامه می دهد. 

وی به نفوذ معنوی ایران اسلامی در جهان اسلام و خاورمیانه گفت: به اذعان خود آمریکایی ها ، ایران هم اکنون به یک قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شده است.

خطیب جمعه موقت اهواز بیان داشت: امروز وظیفه داریم تا آخرین نفس با قدرت و صلابت در میدان باشیم چون این مقاومت و بصیرت ملت ایران است که دشمنانش را مایوس ، سرخورده و درمانده کرده است.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه بیداری و دشمن شناسی ملت ایران سبب ناکارایی توطئه ها و خباثت های استکبار جهانی و صهیونیسم شده است افزود: اقتدار و نفوذ ملت و نظام اسلامی به قدری گسترش یافته که دولت آمریکا که دشمن شماره یک ملت ایران است ملتمسانه از ایران می خواهد در نابودی داعش به آنان کمک کند ولی با این خواسته دروغ آنان را نمی پذیریم و آن را رد می کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه دشمن از نام ایران در عذاب است به سخنان سخیف امریکایی ها در باره تحریم ها و برنامه صلح آمیز هسته ای و ادامه فشارها به ایران اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها و صهیونیست ها و عوامل داخلی آنان هرچه تلاش کنند که ملت ایران را از راه درست خود که راه ولایت و اهل بیت(ع) است منحرف کنند نخواهند توانست چون پیرو مکتبی هستیم که در اوج فشارها فریاد هیات من الذله را فریاد می زند.

وی در بخشی دیگری از خطبه های نماز جمعه از حرکت انقلابی مردم یمن که به پیروی از حرکت استکبارستیزانه ملت ایران مقابل امریکا و آل سعود ایستادگی کرده اند حمایت کرد و گفت: ملت انقلابی یمن مخالف دخالت های خارجی در کشور هستند. 

خطیب جمعه موقت اهواز کشتار عزاداران حسینی در شرق عربستان سعودی به دست تکفیری ها و تروریست ها و جنایت صهیونیست ها در مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

وی به دوران سخت زندگانی امام سجاد(ع) و همزمانی امامت آن امام همام با شش خلیفه جبار اموی اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) پرچمدار پیام نهضت عاشورا بودند و روشنگری آن بزرگواران سبب شد امویان و یزیدیان رسوا شوند.

امام جمعه موقت اهواز در خطبه نخست نماز جمعه ضمن توصیه خود و عموم مردم و نمازگزاران به تقوای الهی بیان داشت: یکی از برکات نماز جمعه آن است که هم به تقوا توصیه می شویم و هم به تقوا توصیه می کنیم.

وی عنصر تقوا را در دنیا و آخرت نجات بخش خواند و گفت: همه یاران و اصحاب امام حسین(ع) با تقوا و خداترس بودند و برعکس دشمن مقابل بی تقوا بود که دست به چنین فجایعی دست که تاریخ شرم دارد آنان را بازگو و مرور کند.

امام جمعه موقت اهواز به برکات نماز جمعه و روز جمعه بااستناد به روایات رسیده از امامان معصوم(ع) اشاره کرد و گفت: روز جمعه فرصتی مغتنم برای رسیدگی بیشتر به امور آخروی و دینداری و رسیدن به تقواست ؛ نماز جمعه نیز جلوه ای از تقوای الهی است.

حجت الاسلام حاجتی در پایان بر مشارکت مردم متدین و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خوزستان در بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: کمک به بازسازی و مرمت قبور مطهر امامان معصوم(ع) و حرم حضرت زینب(س) و حرم مطهر حضرت رقیه(ع) افتخاری جاودانه برای مردم خوزستان است.

  دریافت فایل صوتی خطبه ها : 

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 5.72 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 4.7 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۶
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.