محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 26 دی در مصلای امام خمینی(ره)اهواز

به امامت حجت الاسلام حسن زاده

امام جمعه موقت اهواز برگزار شد.

امام جمعه موقت اهواز:

تنها کشوری که در مبارزه با تروریسم جدی و صادق است ایران است

امام جمعه موقت اهواز با محکوم کردن حوادث تروریستی در فرانسه ، عراق ، سوریه و دیگر نقاط جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در مبارزه با پدیده زشت و شوم تروریسم جدی و صادق است.

امام جمعه موقت اهواز:تنها کشوری که در مبارزه با تروریسم جدی و صادق است ایران است

حجت الاسلام 'سیدابوالحسن حسن زاده' در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: کشورهای غربی و برخی دولت های منطقه به ویژه عربستان سعودی، به دروغ و با ریاکاری ادعای مبارزه با تروریسم می کنند در حالی که این کشورها در شکل گیری گروه های تروریستی و کمک به آنان در صف اول هستند.

وی به نقش انکارناپذیر جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم و دولت عراق در مبارزه بی امان با گروه تروریستی و جنایتکار داعش اشاره کرد و گفت: ما در مبارزه با تروریست ها شهدایی را تقدیم کردیم و به آنان نیز افتخار می کنیم ولی باید دید چه کسانی در بوجود آمدن این گروه های تروریستی که دامنگیر خود آنان نیز شده کمک تسلیحاتی کرده و حتی خدمات درمانی به آنان ارایه می کنند.

امام جمعه موقت اهواز اظهارکرد: ادعای مبارزه با تروریسم از سوی کشورهای غربی و استکباری بهانه ای است تا بتوانند اهداف خود را تحمیل کنند و بر کشورهای مستقل فشار آورند.

وی گفت: به لطف الهی و هوشیاری و بصیرت ملت ایران و اطاعت از رهبری، همه توطئه ها و نیرنگ های جبهه استکبار برای ایجاد ناامنی خنثی شده، و ایران هم اکنون پرافتخارتر و عزیزتر از گذشته است.

خطیب جمعه موقت اهواز در ادامه، اهانت نشریه فرانسوی'شارلی ابدو' در اهانت به رسول اکرم(ص) را وقیحانه و بی شرمانه خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

وی حمایت دولتمردان آمریکایی، انگلسیی و فرانسوی از اهانت این نشریه به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان را غیرقابل قبول خواند و اظهارکرد: شما در ادعای آزادی بیان نیز دروغ می گویید و حتی اجازه نمی دهید مساله ای همچون هولوکاست در افکار عمومی مطرح شود و روژه گارودی اندیشمند مسلمان فرانسوی را به زندان محکوم می کنید.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور که با استواری و ثبات قدم مذاکرات را به پیش می برند و از خطوط ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب عبور نکرده اند گفت:ملت و نظام اسلامی زیربار زیاده خواهی، نخواهد رفت و از حقوق خود عقب نشینی نمی کند.

وی از مسوولان اجرایی کشور خواست برنامه ریزی را متوقف، و منوط به نتایج مذاکرات هسته ای نکنند و بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی فکر و اندیشه کنند.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: اقتصاد مقاومتی بر منابع داخلی،نیروی کارآمد، و بهره گیری از ظرفیت داخلی و قطع وابستگی به درآمد نفتی تکیه دارد، بنابراین اقتصاد مقاومتی از هر جهت به سود کشور است.

امام جمعه موقت اهواز به کاهش شدید قیمت نفت که به گفته وی با همراهی عربستان سعودی و آمریکا صورت گرفته اشاره کرد و افزود: این وضعیت بیشتر از هر چیزی دیگر، ما را به برنامه ریزی برای اقتصاد مقاومتی مصمم تر خواهد کرد تا کشور در این فراز و فرود ناشی از کاهش قیمت نفت کمترین آسیبی را ببیند.

وی از تصمیم دولت بر انتقال نیافتن آب از سرشاخه های کارون به استان های مرکزی کشور برای مصرف کشاورزی و صنعتی تقدیر کرد و گفت: خوزستان نیاز مبرم به آب دارد و اجرای طرح مهم 550 هزار هکتاری کشاورزی، نیازمند آب است بنابراین چنانچه آب انتقال یابد همین کشاورزی فعلی خوزستان با چالش جدی رو به رو خواهدشد.

امام جمعه موقت اهواز بیکاری را از معضلات کشور و خوزستان عنوان کرد و افزود: بیکاری باعث می شود سن ازدواج بالا برود، و متعاقب آن آسیب های اجتماعی افزایش، و فساد همه گیر، و کشور به سمت ناامنی پیش رود، بنابراین ایجاد اشتغال می تواند همه این چالش ها را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کند.

وی همچنین از همه مسوولان و هیات های مذهبی و مردمی خوزستان که در اربعین امسال با خدمت به زائران نقش مهمی در حماسه تاریخی اربعین داشتند قدردانی و ابراز امیدواری کرد با فراهم کردن امکانات ، اربعین سال آینده شاهد حضور دهها میلیونی در کربلا باشیم.

خطیب جمعه اهواز در خطبه نخست نماز با سفارش به تقوای الهی گفت:یکی از تفاوت های نظام الهی با نظام استبدادی و دیکتاتوری این است که دیکتاتورها خود را فراقانونی می دانند در حالی که در نظام الهی مبتنی بر بینش اسلامی، همه باید قانون را محترم بشمارند و حاکم اسلامی باید در بالاترین مرتبه تقوا و قانون مداری باشد. ....ایرنا..

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت11/20 صبح با قرائت قرآن آقای انجیلی

2- بیان احکام توسط حجت الاسلام سیداحمد حسن زاده

3- قرائت زیارت آل یاسین توسط آقای صباغان

4-  سخنران قبل از خطبه حجت الاسلام سعدی استاد حوزه و دانشگاه

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط حجت الاسلام  والمسلمین حسن زاده امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری : آقای محمدرضا بیات                   مکبر :آقای صباغان

دریافت فایل صوتی خطبه ها: 

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 12.4 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 24.9 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۶
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.