محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

تیمسار آشنا

سخنران قبل از خطبه17بهمن93 امیر سرتیپ دوم سید حمیدرضا آشنا فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول

فرمانده پایگاه چهارم شکاری:حضورنیروهای نظامی در کنارانقلابیون از دستاوردهای مهم انقلاب است

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول با اشاره به اینکه پیوند نیروهای نظامی با انقلابیون یکی از دستاوردهای مهم در دوران انقلاب است گفت: نیروی هوایی در طی دوران انقلاب هیچگاه در مقابل مردم قرار نگرفت و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز شهدای بسیاری را تقدیم کشور کرد.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری:حضورنیروهای نظامی در کنارانقلابیون از دستاوردهای مهم انقلاب است

امیر سرتیپ دوم ˈسید حمید رضا آشناˈ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی (ره)اهواز برگزار شد گفت: 19 بهمن سال 57 نقطه عطفی در تاریخ کشور است زیرا دراین روز ارتش نیروی هوایی کشور با بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بیعت کردند.

 

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی ،رژیم پهلوی با تجهیز ارتش به سلاح های مختلف خود را به عنوان ژاندارم منطقه معرفی کرده بود ،غافل از اینکه نیروی هوایی از بطن جامعه و فرزند ملت است و هیچ گاه در مقابل انقلابیون قرار نگرفت.

 

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول بیان کرد: در سال های پس از انقلاب با تلاش های متخصصان داخلی ،نیروی هوایی ایران در صنعت هوایی به یکی از کشورهای پیشگام تبدیل شده است.

 

سرتیپ دوم آشنا بیان کرد: شهید لشکری ،اولین اسیر هشت سال دفاع مقدس است که در اولین روزهای جنگ به اسارت دشمن بعثی در آمد و بدون اینکه نام و نشانی از وی وجود داشته باشد 18 سال آزادگی را در راه وطن گذراند.

 

وی افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها سه ساعت بعد از شروع جنگ با 12 فروند هواپیمای شکاری حمله به تاسیسات کشور عراق را انجام داد که دراین عملیات چهارنفر از خلبانان ارتش شهید شدند.

 

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول گفت: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران ،تنها نیرویی است که در تمامی عملیات های رزمندگان اسلام نقشی پر رنگ داشته است.

 

امیر آشنا افزود: ارتش نیروی هوایی ایران در سال 1302 تشکیل شد ،اما از زمان تاسیس تا قبل از انقلاب این ارتش به طور کامل به امریکا وابسته بود و مهندسان ایرانی اجازه ورود به عرصه های تخصصی این صنعت را نداشتند.

 

وی اظهار کرد: پس از انقلاب با خروج کشوری های خارجی ،جوانان کشور با اتکا به دانش خود توانستند به دستاوردهای بزرگی در این حوزه برسند و اکنون این صنعت در دست متخصصان داخلی است.

 

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول با اشاره به عملیات اچ 3 در دوران دفاع مقدس گفت: در این عملیات که خسارات بسیاری به تجهیزات هوایی کشور عراق وارد شد ،خلبانان ایرانی با طی مسیر 4 هزار کیلومتری و رسیدن به پایگاه هوایی ˈالولیدˈ در غربی ترین نقطه کشور عراق، ضربه مهلکی را به دشمن بعثی واردکردند.

 

سرتیپ آشنا با بیان اینکه تنها چهار روز پس از شروع جنگ ،تجارت نفتی عراق متوقف شد گفت:در شش ماهه ابتدای جنگ یک هزار و 394 عملیات جنگی توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر علیه نیرو های زمینی و هوایی کشور عراق انجام شد.

 

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروه تروریستی جندالله در استان سیستان و بلوچستان گفت: پس از اطلاع نیروهای گمنام امام زمان (عج)از اینکه این ترورسیت از طریق یکی از پروازهای خارجی قصد عبور از مرزهای هوایی کشور را دارد ،خلبانان شجاع کشور ،این هواپیما را مجبور به فرود در کشور کرده و این فرد دستگیر و به سزای اعمال خود رسید.

 

سرتیپ آشنا افزود:تجربه تلخ وابستگی نیروی هوایی به امریکا دیگر هرگز تکرار نخواهد شد زیرا با اتکا به دانش جوانان ایرانی دراین صنعت به خود کفایی رسیده ایم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۸
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.