محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 8 خرداد در مصلای امام خمینی(ره)اهواز

به امامت حجت الاسلام حسن زاده

امام جمعه موقت اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام حسن زاده:

عربستان با کشتار مردم یمن اعتبار خود را از دست داد

امام جمعه موقت اهواز گفت: ویرانی در یمن و منطقه بازسازی می شود اما انزجار مردم یمن و تمام منطقه قابل بازسازی نیست و عربستان سعودی در این میان ضرر کرده و اعتبار خود را از دست داده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: آمریکا با تغییر سیاست خود و اینکه به صورت مستقیم وارد جنگ نمی شود تکفیری ها را به جان مسلمانان منطقه انداخته است و به شدت از این گروه ها حمایت می کند لذا حفظ هوشیاری در این رابطه ضروری است.

وی در خصوص مذاکرات هسته ای نیز بیان کرد: این مذاکرات باید با رعایت حقوق مردم ایران و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باشد که در تحقیقات هسته ای هیچ مرکزی تعطیل نشود و اجازه بازرسی از هیچ مرکزی داده نشود که امیدواریم تیم مذاکره کننده این اعتماد مردم و رهبر معظم انقلاب را حفظ کند و نگرانی وجود نداشته باشد و از خطوط قرمز نگذرند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی به این معنا نیست که انتقادها را کنار بگذاریم اما داشتن سعه صدر در این انتقادپذیری ها لازم است.

وی در خصوص هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: این سربازان گمنام خدمات بسیاری به جامعه کردند و نقش بی بدیلی در وزارت اطلاعات ایفا می کنند و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند.

حسن زاده در ادامه با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام راحل بیان کرد: امام (ره) شخصیت استثنایی تاریخ شیعه است و در زمان غیبت کبری شخصیتی مانند امام (ره) نداشتیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه استکبار ستیزی یکی از ویژگی های شخصیت امام (ره) بود، افزود: امام راحل اعتقاد کامل به دین داشت و اینکه در زمان حاضر نیز دین می تواند جامعه را هدایت کند و سپس بهترین انتخاب را کردند که رهبر معظم انقلاب بود و اکنون پس از گذشت 26 سال از رحلت امام (ره) رهبر معظم انقلاب اجازه ندادند کمترین انحرافی در راه امام (ره) به وجود آید.

وی در بیان فضائل امام زمان (عج) و فرا رسیدن نیمه شعبان نیز گفت: وظیفه ما در زمان غیبت کبری اعتقاد به مهدویت است که این اعتقاد خاص شیعه و مسلمانان نیست بلکه همه ادیان الهی و حتی ادیان غیر آسمانی به وجود منجی موعود اعتقاد دارند و همه می گویند جامعه بشری سرانجام خوبی خواهد داشت اما در این میان ما شیعیان اعتقاد خاصی داریم.

حسن زاده ادامه داد: شیعه تنها مذهبی است که ارتباط بین خدا و خلق را حفظ کرده است و معتقد است که زمین از حجت الهی خالی نمی شود که باید این اعتقاد زیبا را از خرافات مصون داریم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه کسی نمی تواند برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) زمانی تعیین کند گفت: در زمان غیبت کبری اداره جامعه به نیابت از امام زمان (عج) بر عهده ولی فقیه است و اگر کسی بخواهد بدون وساطت فقها به امام زمان (عج) متصل شود باطل است.

وی در ادامه از شخصیت حضرت علی اکبر (ع) سخن گفت و اینکه جوانان ما باید از این شخصیت الگو بگیرند.

حسن زاده داد: رسول اکرم (ص) اعتمادش به جوانان بود و امام راحل (ره) نیز به جوانان اعتماد و اعتقاد بسیاری داشت و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب به جوانان اعتقاد بسیاری دارند که در بخش علمی و انرژی هسته ای نیز این پیشرفت علمی حاصل شده در کشور نتیجه تلاش جوانان ما بوده است.

وی در خصوص روز دخانیات گفت: در فرهنگ دینی ما وارد کردن ضرر به بدن حرام است و مصرف دخانیات نیز ضرر است لذا سمت و سوی جامعه باید به سوی ترک دخانیات و زندگی بدون دخانیات باشد....ایرنا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت12صبح با قرائت قرآن آقای صباغان

2- بیان احکام توسط حجت الاسلام بزاز

3- سخنران قبل از خطبه ها حجت الاسلام جعفری

4- معرفی کتاب آفتاب مهر اثر مرکز تخصصی مهدویت

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط حجت الاسلام  والمسلمین حسن زاده امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری : آقای تاجر                 مکبر :آقای صباغان

دریافت فایل صوتی خطبه ها: 

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 6.38 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 10 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۸
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.