محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

 نمازجمعه 27 شهریور 94

به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.


  آیت الله موسوی جزایری:

 جمهوری اسلامی ایران به برکت ایثارگری ها نقطه ثبات و امنیت منطقه است

ایشان با تأکید براین که مردم برای آگاهی بیشتر از دفاع مقدس می توانند به وصیت نامه های شهدا مراجعه کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به فضل ایثارگری‌ها نقطه ثبات، امنیت و آرامش در سرتاسر منطقه و تا فاصله های دور است.

 آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه  مسلمانان به تقوا و اجتناب از گناه ابراز داشت: این عمل ان شاءالله خیر دنیا و آخرت را برای آنها تضمین خواهد کرد.

وی با اشاره به این که یکم مهرماه، مناسبت بازگشایی مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در پیش است، اظهار داشت: همه به ویژه جوانان و نوجوانان، دختر و پسر، بایستی خود را برای تحصیل آماده کنند چراکه عقب ماندگی اصلی در این وادی است.

استاد حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: اگر بتوانیم در المپیادها، مقالات علمی، ابتکارات، اختراعات و اکتشافات، ان شاءالله این عقب ماندگی خود را جبران خواهیم کرد هر آینه هیچ ضعفی و کمبودی از جهات دیگر احساس نمی شود و همه مسائل خود به خود حل خواهند شد.

امام جمعه اهواز با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب نسبت به پیشرفت علمی کشور بسیار پیگیر است چراکه ان شاءالله از قافله علمی بشر عقب نیافتیم و بلکه جلو هم بزنیم، تصریح کرد: در صورتی که استعداد علمی وجود نداشت و توانایی علمی ضعیف بود، آنگاه در مقابل خداوند معذور بودیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) درخصوص علم و مردمان پارس گفت: در این حدیث شریف ذکر شده است که اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به هفته دفاع مقدس تأکید کرد: هفته دفاع مقدس، هفته غرور، افتخار، سربلندی است و درس های عجیبی را می توان از آن کسب کرد.

این مقام مسؤول با تأکید براین که مردم برای آگاهی بیشتر از دفاع مقدس می توان به وصیت نامه های شهدا مراجعه کنند، گفت: اینها مشعل داران طریق هدایت هستند و در این رابطه کتاب های بسیاری تألیف شده است؛ این قشر مجاهدین راه خدا، حماسه سازان حق و حقیقت و بنابراین راه آنها باید استمرار پیدا کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به فضل ایثارگری‌ها نقطه ثبات، امنیت و آرامش در سرتاسر منطقه و تا فاصله های دور است.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به حادثه تأثر برانگیز مکه معظمه که کوتاه بیّنی در آن مشهود بود و سبب از دست دادن عده ای از هموطنان و زوار کشورهای گوناگون شد، ادامه داد: اگر دولت عربستان سعودی برای نفوس و جان زائران خانه خدا اهمیت قائل بود این حادثه سوء اتفاق نمی افتاد.

امام جمعه اهواز با اشاره به این که در بیت المقدس، قبله دیگر مسلمانان، شاهد هستیم که نظامیان جلاد ارتش صهیونیستی با حمله به نمازگزاران در این مسجد، شمار بسیاری را زخمی کردند، بیان داشت: یهود و صهیونیست ها می گویند که مسجد الاقصی میان آنها و مسلمانان مشترک است اما اینها دروغ می گویند و اهداف شومی را دنبال می کنند و مسلمانان نیز از نیت های آنها با خبر هستند.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: بر مسلمانان واجب و لازم است که مقاومت کنند و بر دیگر مسلمانان نیز واجب است که از آنها حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به رحلت مرحوم آیت الله خزعلی، عالم مجاهد و رییس بنیاد بین المللی غدیر ابراز داشت: ایشان پیش از انقلاب از یاران صدیق امام خمینی(ره) بود و خوزستان نسبت به ایشان به خوبی آشنایی و ارادت دارد.

این مقام مسؤول گفت: پیش از انقلاب در سال های 42 و 43 آیت الله خزعلی در پرچم مبارزات روحانیت به رهبری امام از کسانی بود که می جوشید و می خوروشید و در سال های مظلومیت امام همراه ایشان آن بودند و خدمات برجسته ای کردند که خداوند با اولیاء الهی محشور گرداند؛ سید هدایت الله جهان آرا، پدر شهید جهان به تازگی از دنیا رفتند که خدا ایشان را رحمت کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به واقعه دلخراش باغملک تصریح کرد: این کار به هیچ وجه در شأن این مردم نیست و بنده از این تریبون مقدس خطاب به آنها می گویم که ای برادران عزیز و محترم، هرچه بیشتر به این قضیه ادامه بدهید به نفع رژیم اشغالگر قدس و دشمنان است....رسا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت12صبح با قرائت قرآن آقای سعیدی

                              

2- بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام جعفری

 

3-سخنرانی امیر سرتیپ شهبازیان فرمانده لشکر92زرهی خوزستان

4- معرفی کتاب هفته

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

 مجری: آقای سیاح         مکبر : آقای کاظمی

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 7.49 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 5.27 مگابایت

دریافت فایل صوتی سخنرانی:

دریافت
عنوان: امیر سرتیپ شهبازیان
حجم: 11.2 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۷
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.