محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه3مهر 94 به امامت حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز در مصلای مهدیه  امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

  امام جمعه موقت اهواز:


کوتاهی دست آل سعود از حرمین شریفین خواسته ملت ایران است.

 حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز و استاد حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با توصیه مسلمانان به رعایت تقوای الهی و اشاره به آیه قرآنی «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا» ابراز داشت: انسان با عمل به تقوا از برخی مسائل می گذرد اما خدا برای او جبران خواهد کرد.

 

وی تأکید کرد: انسان متقی از تعصبات قومی و طایفه ای می گذرد و آیه قرآنی «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَکُمْ» را سرلوحه رفتار خود قرار می دهد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که بایستی بجای تسلیت حادثه منا، این چنین روز را به مردم مسلمان تبریک گفت اما با اقتدا به رهبر معظم انقلاب این حادثه تأسف بار و تاریخی را تسلیت عرض می گوییم، اظهار داشت: در این حادثه بیش از 1300 نفر زائر بیت الله الحرام کشته که از این تعداد 131 نفر حاجی ایرانی بودند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که حادثه منا فاجعه ای است که عمق آن به سادگی قابل هضم نیست، تصریح کرد: ولی امر مسلمین به این مناسبت سه روز را عزای عمومی اعلام کردند و در این راستا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به این موضوع اهتمام بخشیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با محکومیت آل سعود در سوء مدیریت ضیوف الرحمن و حجاج خانه خدا و این که آل سعود در آینده به آل سقوط تبدیل خواهد شد، بیان داشت: آل سعود اگر دغدغه زائران بیت الله الحرام را داشت حجاج یمنی را از این فریضه محروم نمی کرد؛ مردمی که باید لباس احرام ببندند این رژیم آنان را زیر بمباران های وحشیانه خود قرار داده است.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که آل سعود از اسلام آگاهی ندارند و با نگاه سطحی به رفتار و سیاست های او، نوکری آنها برای استکبار جهانی مشهود است، اظهار داشت: نمی توان به اظهارات آل سعود درباره حادثه منا اعتماد کرد؛ امسال سال عجیبی است چرا که اتفاقات گوناگون آتش سوزی هتل، افتادن جرثقیل مشکوک و اکنون حادثه منا افتاده است.

 

وی با تأکید براین که آل سعود توانایی اداره ضیافت الهی و ضیوف الرحمن را ندارد، اظهار داشت: کوتاهی دست آل سعود از حرمین شریفین خواسته ملت ایران است؛ رهبری چندین بار فرمودند که اینها برای نابودی اسلام برنامه ریزی دارند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در چند نوبت از واژه تاریخی استفاده کردند، بیان داشت: این موضوع ابعاد گوناگونی دارد اما اقتدار و عظمت ملت ایران، بُعد مشهود آن است.

 

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه ها به مسأله برجام اشاره کرد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند که آمریکا از این طریق نفوذ نکند؛ باید همه و همه در این راستا هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که استان خوزستان در بازسازی عتبات عالیات رتبه خوبی را کسب کرده است، عنوان کرد: درب‌های حرمین امامین عسکریین(ع) آماده شده‌اند و از ملت ایران خواستاریم که این راه مبارک را ادامه دهند.

 

وی در پایان به مناسبت​های پیش رو از جمله سالگرد تهاجم آمریکا به افغانستان، شکست حصر آبادان در پنجم مهر ماه، میلاد امام هادی(ع) و شهادت فرماندهان دفاع مقدس اشاره کرد....رسا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 11.15 صبح با قرائت قرآن آقای رعیت پور

2- بیان احکام  توسط حجت الاسلام بزاز

3- معرفی کتاب هفته

4- سخرانی قبل ازخطبه سردار یوسفی تیپ یکم سپاه حضرت ولی عصر عج

5-  ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط حجت الاسلام حاجتی  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای صفری                     مکبر: آقای کاظمی

دریافت فایل صوتی خطبه ها:

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 9.8 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 6.27 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۳
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.