محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 10 مهر 94

به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان:

 فاجعه منا اقدامی از پیش برنامه ریزی شده بود/غدیر روز کامل شدن سنگ بنای دین اسلام است.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید براین که خداوند دستور داده که امنیت حرم الهی حفظ و در حقیقت این فاجعه از سوی حکام آل سعود ظلم بیّنی است، گفت: فاجعه منا اقدامی از پیش برنامه ریزی شده بود.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در نمازجمعه عبادی، سیاسی این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با اشاره به حادثه منا و این که این فاجعه بسیار دردناک بود، ابراز داشت: این حادثه در حین جشن غدیر انجام شد که از این مسأله ناراحت و دردناک هستیم.

 

وی تصریح کرد: در این حادثه فرزندان رشید ملت ایران و سروران بزرگی از وطن اسلام در ضیوف الرحمن، در مناسک حج و آن هم در منا به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به این که این حادثه از سوی حکام آل سعود درحقیقت ظلم بیّنی است، گفت: این کار زشت و عمل دردمنشانه را محکوم و از عربستان سعودی، عمل به ادامه وظایف خود را مطالبه می کنیم؛ این حادثه بسیار وحشتناک و خطرناک بود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به آیه قرآنی «وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْناً وَاتَّخِذُواْ مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِیمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ» ابراز داشت: در این آیه ذکر شده کعبه را جایگاه اجتماع و مکان امن مردم ساختیم مقام ابراهیم را، نمازگاه خویش گیرید ما ابراهیم و اسماعیل را فرمان دادیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که خداوند دستور داده که امنیت حفظ شود و این مسأله را مقرر کرده است، افزود: حرم امن الهی منطقه وسیعی از بیابان اطراف مکه تا چند فرسخ که شامل منا، عرفات و مشعر است.

 

وی با اشاره به این که براساس آیات شریفه قرآن، امنیت محدود به بیت الله الحرام نیست بلکه شامل همه حرم است، گفت: صید، شکار و حتی تعرض به گیاهان و نباتات حرام و کفاره سنگینی دارد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که کسی که متولی می شود وظیفه او عمل به دستورات خداوند و تأمین امنیت است، عنوان کرد: در غیر این صورت نه تنها متولی حرم بلکه کاذب و غاصب است.

 

آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد: چند هزار نفر تشنه زیر آفتاب جان باختند در حالی که راه را بر روی آنها بستند و معلوم است که این اقدام، برنامه ای از پیش تعیین شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با سخنی از رهبر معظم انقلاب درباره بدن‌های جانباختگان حادثه منا، ادامه داد: در این سخن آمده که دولت در انتقال ابدان مطهره جانباختگان به وظایف خود عمل نمی کند. ما تاکنون با خویشتن داری و ادب اسلامی، حرمت برادری را نگه داشته ایم اما این را بدانند که اندک بی احترامی به حجاج ایرانی و عدم انتقال ابدان مطهره عکس العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت.

 

وی در خطبه نخست با اشاره به این که غدیر در برخی روایات بالاترین عید است چرا که تنها درباره این روز آمده که دین شما را کامل و نعمت را تمام کردیم، ادامه داد: این روز عید ولایت امیرمؤمنان(ع) و روز کامل شدن سنگ بنای دین اسلام است.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به برگزاری سومین همایش بین المللی ولایت ابراز داشت: در این همایش از هشت کشور عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، تونس و چند مورد دیگر برگزار شد؛ 160 مقاله به دبیرخانه آن ارسال شد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که اطعام مؤمنان از عبادات مستحب در روز غدیر است، گفت: به این مناسبت در سال جاری 17 هزار غدا برای عموم مردم تهیه و در مصلی و مناطق محروم و مساجد توزیع می شود....رسا

رنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت10صبح با قرائت قرآن آقای ماجد نصری

                              

2- خطبه خوانی غدیر توسط آقای

 


3-مداحی آقای حاج صادق آهنگران وآقای نزار قطری به مناسبت عید غدیر

4- مراسم عمامه گذاری  50 تن از طلاب حوزه های خوزستان توسط حضرت آیت اله موسوی جزایری

5- سخنرانی آقای دکتر تیجانی

6- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

 مجری: آقای تاجر         مکبر : آقای شیعه زاده

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 13.5 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 7.68 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۰
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.