محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

 نمازجمعه 24 مهر به امامت

حضرت آیت الله دکتر حیدری امام جمعه موقت اهواز 

در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

آیت اله دکتر حیدری:

اجازه ندهیم، برجام جامعه را دوقطبی کند

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تصویب برجام در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تایید آن از سوی شورای نگهبان تاکید کرد:افرادی که قبلا با برجام مخالفت می کردند، با تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان باید به قانون تمکین کرده و اختلافات را کنار بگذارند.


 آیت الله محسن حیدری در خطبه های نمازجمعه این هفته اهواز در جمع نمازگزاران، اظهار کرد:برجام، حاصل مذاکرات 12 ساله دولت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 برای تعیین تکلیف فعالیت های هسته ای بود و بالاخره فرجام خود را پیدا کرد.
وی افزود: قدرت های جهان می خواستند که ایران را حتی از فعالیت های صلح آمیز هسته ای محروم کنند، ولی ایران در این توافقنامه به هدف خود یعنی رسمیت بخشیدن به فعالیت هسته ای دست یافت.
وی ادامه داد:مخالفت با برجام اگر جنبه کارشکنی و مقابله با دولت باشد، خلاف شرع است و دولتمردان نیز باید طبق قانون عمل کنند و نباید اجازه داده شود که ماموران آژانس به عنوان جاسوس از مراکز نظامی گزارش تهیه کنند و به ضرر ملت تمام شود.
امام جمعه موقت اهواز از همگان خواست، بر حسن اجرای برجام نظارت کنند.
*** تشیع لندنی در کمین جوانان
عضو مجلس خبرگان همچنین نسبت به انحرافاتی که تشیع را تهدید می کند هشدار داد و گفت:'تشیع لندنی' یا 'تشیع انگلیسی' یک خطر جدی است که جوانان بایدبا بصیرت با آن برخورد کنند.
وی با بیان اینکه جریاناتی وجود دارد که تحریف عاشورا را سازماندهی می کند، افزود:مدارکی وجود دارد که نشان می دهد استعمار برای لوث کردن انقلاب امام حسین و توقف ماهیت ضد استعماری آن اقدامات و تحریفاتی شکل داده است که امام خمینی (ره) آن را 'شیعه لندنی' یا 'تشیع انگلیسی' نام گذاشت.
به گفته وی، اعمالی مانند قمه زنی در بعضی هیات های عزاداری و نشان دادن امام حسین (ع) به عنوان فردی خوار و ذلیل و ضعیف که مظلومانه به قتل رسیده در بعضی روضه خوانی ها از نشانه های این تحریف هاست، در حالی که امام حسین (ع) شجاعانه به میدان رفت و برای تحقق اهداف خود با آگاهی و اقتدار قیام کرد.
آیت الله حیدری اضافه کرد:به فرموده امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی همان اسلام راستین است که اباعبدالله الحسین (ع) برای آن قیام کرد اما 'اسلام آمریکایی' شکل تحریف شده اسلام است که ظاهر اسلامی و باطن ضد اسلامی دارد که نمونه آن آل سعود هستند که نه عرب هستند و نه مسلمان و برای خدمت به آمریکا فرقه های مختلف ایجاد کرده اند.
امام جمعه موقت اهواز همچنین با بیان ارتباط طرفداران 'تشیع لندنی' با انگلیس اظهار کرد: این افراد که مرکزشان در لندن است، هم اکنون در ایران، عراق و سوریه فعالیت می کنند و در بعضی از هیات های عزاداری بروز می کنند و جوانان را اغوا می کنند.
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: وزارت اطلاعات پارسال تعدادی از دفاتر تشیع لندنی را جمع کرده است.
وی با بیان اینکه اغلب هیات های عزاداری بسیجی و ولایتمدار هستند و تعداد کمی هستند که ممکن است فریب بخورند، بر افشاگری نسبت به اقدامات استعمارگران تاکید کرد و گفت:تحریف یک چالش عمومی و جدی است که همه حقایق الهی در معرض آن قرار گرفته اند و منشاء آن جهل و بی خبری و برداشت های غلط از نهضت عاشوراست.
****برداشت غلط از نهضت عاشورا ممنوع
حیدری اضافه کرد: منشاء برخی از تحریف ها البته هواهای نفسانی و وابستگی های حزبی است که برخی افراد باسواد که از تاریخ عاشورا مطلع هستند برای توجیه تفکرات خود دست به تحریف می زنند.
وی نمونه این تحریف را ارتباط دادن مذاکره امام علی (ع) با زبیر در جنگ جمل و مذاکره امام حسین (ع) با عمر سعد در واقعه کربلاست که برای توجیه مذاکره با آمریکا استفاده می شود.
حیدری مذاکرات ائمه را اتمام حجت با دشمنان و متفاوت از مذاکرات کنونی دانست و اظهار کرد:مذاکره با آمریکا غلط محسوب می شود و در مواقع استثنائی مانند پایان جنگ ایران و عراق و اکنون برای پایان دادن به تحریم ها امام (ره) و مقام معظم رهبری مجوز آن را صادر کرده و به جز در موضوع هسته ای در سایر موارد ممنوع است.
خطیب این هفته نمازجمعه اهواز تاکید کرد:ماهیت مذاکره با اسرائیل به معنی مشروعیت دادن به نظام سلطه و خیانت به اسلام و ماهیت مذاکره با آمریکا به معنی تسلیم در مقابل آنهاست که خیانت بزرگتری به شمار می آید.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش با بیان برگزاری همایش شیرخواران حسینی در کشور، آن را سنت حسنه دانست.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی تقدیر کرد.
حیدری شهادت سرداران خوزستانی مختاربند و حسونی زاده را نیز یادآور شد و گفت:مراسم تشییع این دو شهید، هفته آینده در اهواز برگزار می شود....ایرنا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت12صبح با قرائت قرآن آقای انجیلی

                              

2- بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام بزاز

3- معرفی کتاب هفته

5-سخنرانی حجت الاسلام مرعشی

6- ایراد خطبه ها و اقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله دکتر حیدری نماینده

مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت شهرستان اهواز

 مجری: آقای بیات          مکبر : آقای رعیت پور

دریافت فایل صوتی خطبه ها:

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 11.8 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 4.58 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۴
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.