محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نماز جمعه 29آبان94 به امامت آیت اله حسن زاده

جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷ ب.ظ

 نمازجمعه29 آبان 94

به امامت آیت اله حسن زاده

 امام جمعه موقت اهواز 

در مصلای مهدیه  امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

امام جمعه موقت اهواز:

تلاش برای تضعیف بسیج خوش خدمتی به دشمنان است- فرهنگ بسیجی ضامن بقای کشور

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که فرهنگ بسیجی ضامن بقای کشور و جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تلاش برای تضعیف بسیج خوش خدمتی به دشمن است که این خواسته هرگز محقق نخواهد شد.
آیت اله ابو الحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و بی نظیر دانستن چنین همایشی و بیان این که  آرزوی بسیاری از ادیان و مذاهب داشتن آن در میان پیروان خود است، گفت: این همایش یی نظیر و مهم دارای جنبه فرهنگی و اعتقادی که البته جنبه فرهنگی غلبه دارد.

 

آیت اله حسن زاده با اشاره به این که اربعین حسینی همچون قیام کربلا فلسفه خاص خود را دارد، ادامه داد: جلوگیری از تحریف دین و واقعه کربلا ، خستگی ناپذیری و ادامه راه امام حسین(ع) فلسفه آن دانسته و حضور مردم، اعتقاد، محبت و همدلی ایجاد شده در میان مردم را از پیام­های فرهنگی این اجتماع دانسته و در عین حال به عمق بخشی و توجه به محتوا آن سفارش کرد.

 

وی زیارت اربعین را به معنای حضور در کربلا دانست و گفت: خواندن زیارت اربعین نشان از آن است که امام حسین(ع) حجت و چراغی برای هدایت انسان­ها است و دنیاگرایی و فریفته شدن دشمنان وی به دنیا را سبب جسارت در قتل وی دانسته و در عین حال شیعه را منزه از تعلق به دنیا دانسته که آخرت خود را با ارزش ناچیز دنیا عوض نمی کند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید ملعون و خطاب به وی که هر کاری انجام دهی نمی توانی یاد ما را از دل­ها برهانی و قتل امام حسین(ع) لکه ننگی بر دامن تو خواهد ماند، بیان داشت: یاد امام حسین(ع) روز به روز در جهان در حال گسترش است است و زوار با توجه به سخنان آن حضرت در اربعین حسینی به معرفی فلسفه قیام امام حسین(ع)بپردازند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به نماز و ادای آن در اول وقت اهتمام داشتند، گفت: صاحبان مواکب در وقت نماز از ارائه خدمات پرهیز کرده و زوار را به ادا نماز تشویق کرده و در عین حال به رعایت بهداشت در طول سفر تشویق کنند ونیز پرهیز از اسراف در پذیرایی از زوار و برای خدا کار کردن و نداشتن توقع و چشمداشت را خواستار شد.

 

وی با اشاره به این که ملائکه و انبیاء در زیارت قبر امام حسین(ع) احساس افتخار کرده و اهل بیت برای زوار دعا می کنند، افزود: زوار در این سفر با حزن و اندوه و با توجه به معنویت گام بردارند؛ چرا که اهل بیت در آن زمان با حزن و اندوه به این سفر اقدام کرده و اتحاد و یکدلی در میان شیعیان را از برکات این سفر برشمرد.

 

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج و تبریک آن به بسیجیان و ملت ایران، گفت: امام خمینی(ره) با درایت و بصیرت خود قبل از آغاز جنگ تحمیلی و با آگاهی به دشمنان بی شمار انقلاب و نیز تأثیر آن در جهان دستور تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کرد و در عین حال خدمات بسیج بر کسی پوشیده نبوده و بسیجیان در طول جنگ تحمیلی صحنه هایی ماندگار را خلق و همراه با نیروهای رزمنده به دفاع از مملکت پرداختند.

 

آیت اله حسن زاده با اشاره به این که در وقت کنونی جامعه همچون قبل به فرهنگ بسیجی نیاز دارد، گفت: ایثار، فدکاری، ازخودگذشتگی، بی توجهی به دنیا، به روز بودن، بصیرت و آگاهی داشتن، برای رضا خدا کار کردن، ولایت پذیری و تبعیت پذیری از ولایت از مقوله های فرهنگ بسیجی است.

 

وی با بیان این که امام خمینی (ره) بسیج را مدرسه عشق معرفی کرده و آرزوی محشور شدن با بسیجیان را تمنا کرده تصریح کرد: در وقت کنونی به فرهنگ و روحیه بسیجی در مدارس، دانشگاه­ها، نهادها، دستگاه­ها، حوزه­ها  و حتی در میان آحاد مردم نیاز مبرم داریم و در عین حال به گسترش فرهنگ بسیجی در منطقه و پیشرفت علمی در گرو روحیه و فرهنگ بسیجی در میان اساتید کشور اشاره کرده و داشتن روحیه بسیجی را نجات دهنده و رهاننده از استکبار دانست.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: در این زمینه به روحیه و فرهنگی بسیجی نیاز داشته که در عین حال ضامن بقا کشور و نظام است.

 

وی با اشاره به این که بسیج به جناح خاصی وابستگی ندارد و تقویت فرهنگ و روحبه بسیجی را وظیفه مسؤولان و حتی مردم دانست و بیان کرد: وجود بسیجیان با رده های سنی و فرهنگ گوناگون حاکی از وجود فرهنگ بسیجی در جامعه ایران است و تلاش برای تضعیف آن را خدمت رسانی به دشمنان دانسته وآرزوی آنها محقق نخواهد شد.

 

آیت اله حسن زاده  در ادامه با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری و نقش آن در اشتغال جوانان استان در عین حال تأمین آب برای آن را مهم دانست.

 

وی با اشاره به شهادت عمار یاسر ، بصیر بودن و بصیرت دادن به مردم در راستای تبیین حق را از ویژگی های وی برشمرد و در ادامه به چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله بهبهانی و فعالیت­های انقلابی ایشان اشاره کرد و ساده زیستی را از ویژگی های این مرجع تقلید دانست.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به انفجارات کشور فرانسه که پیامد حمایت این کشور از ترورسیم و گروه­های تکفیری است، گفت: جمهوری اسلامی به هیچ وجه راضی به کشته شدن مردم بی گناه نیست و کشورهای اروپایی باید در حمایت از گروه­های تکفیری تجدید نظر کنند.

 

وی در پایان با اشاره به برجام و بیان این که تمام شروط رهبر معظم انقلاب باید در آن مراعات شود، ادامه داد: برجام به هیچ وجه نباید اجازه نفوذ دشمن به کشور را بدهد و ماهیت آمریکا به هیچ وجه تغییر نکرده و حمایت از رژیم اشغالگر قدس در قتل مردم فلسطین و نیز حمایت از عربستان در جنگ علیه مردم یمن نشان از عدم صداقت آمریکا در گفتار و جمهوری اسلامی تهدیدی برای منافع شوم آمریکا است

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 11.15 صبح با قرائت قرآن آقای سعیدی

2- بیان احکام  توسط حجت الاسلام بزاز

3- سخرانی قبل ازخطبه سردار شاهوار 

4- معرفی کتاب هفته

5-  ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط آیت اله حسن زاده  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای محسن صفری                 مکبر: آقای صباغان

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 7.65 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 7.96 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۹
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.