محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 7 خرداد به امامت

حضرت آیت الله دکتر حیدری امام جمعه موقت اهواز 

در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

آیت الله حیدری:
انتخاب آیت الله جنتی تودهنی به دشمنان نظام است
آیت الله حیدری با اشاره تلاش های استعمار و نوکران داخلی آن برای تخریب وجهه آیت الله جنتی انتخاب وی را تودهنی محکم به یاوه گویی های آن ها ذکر کرد.

آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز، در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان ابراز داشت: ولادت سرداران و قهرمانان کربلا از ویژگی های ماه شعبان است و این ماه خالی از مناسبت های حزن آور است.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که ماه محرم عکس شعبان سرشار از حزن و اندوه است، خاطرنشان کرد: قهرمان شعبان و محرم سالار شهیدان امام حسین(ع) است و ان شاء الله خداوند ما را با ایشان محشور کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مناسبت های پیش رو و این که 7 خرداد مصادف با افتتاح ادوار 9 گانه مجلس شورای اسلامی است، اظهارداشت: دوره دهم فردا افتتاح خواهد شد و امیدواریم نمایندگان منتخب رسالت قانونی و الهی خود را که همانا قانونگذاری برای دولت و نظارت بر آن است انجام دهند تا دولت بتواند خدمت شایسته ای به مردم و نظام اسلامی داشته باشد.

 

آیت الله حیدری با اشاره به 23 شعبان و سالروز شهادت حسن بن علی از نوادگان امام سجاد(ع) معروف به ناصر کبیر که در سال 304 قمری به شهادت رسید، افزود: وی نخستین فقیهی بود که در عصر غیبت صغری حکومت اسلامی برمبنای ولایت فقیه را در شمال ایران تشکیل داد که علامه امینی در کتاب «شهداء الفضیله» به طور مفصل درباره وی مطلب نگاشته است.

 

این مقام مسؤول به رحلت میرزای شیرازی کبیر در 24 شعبان و صدور فتوای مشهور تحریم تنباکو از وی اشاره و آن را برای پیر استعمار کمرشکننده برشمرد و ادامه داد: روز جهانی بدون دخانیات از دیگر مناسبت های پیش رو است و از نظر فقهی بسیاری از فقها مصرف دخانیات به خاطر ضررهای آن حرام اعلام کرده اند مگر آنکه ترک دخانیات برای فرد مصرف کننده ضرر داشته باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به 12 خردادماه و شهادت مرحوم سید علی اکبر ابوترابی رهبر آزادگان جمهوری اسلامی در زندان های رژیم بعثی ادامه داد: 13 خرداد 1342 سالروز سخنرانی تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) که مصادف با روز عاشورا است و این سخنرانی مبنای نهضت آن حضرت واقع شد.

 

آیت الله حیدری گفت: 2 روز پس از این سخنرانی، امام راحل(ره) دستگیر و واقعه تاریخی 15 خرداد 1342 در اعتراض به دستگیری ایشان شکل گرفت و 14 خرداد را که مصادف با رحلت وی است در پیش داریم و چنین روزهایی را باید گرامی بداریم.

 

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دیدار اعضا با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: انتخاب آیت الله جنتی به ریاست جدید مجلس خبرگان رهبری علی رغم حرکت زشت بوق های استعماری و استکباری و نوکران داخلی علیه وی به بهترین شکل ممکن صورت گرفت.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان تلاش ها و دهن کجی های استکبار و نوکران داخلی برای تضعیف شخصیت مقاوم و مجاهد نستوه و انقلابی آیت الله جنتی گفت: مجلس خبرگان رهبری با بصیرت الهی اعضای خود انتخابی به جا کردند و با این انتخاب پیروی از آموزه های رهبری در انقلابی ماندن، عمل و فکر کردن را به مردم اعلام کردند.

 

این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری در انتخاب آیت الله جنتی، انقلابی فکر و عمل کرد و پیام چنین انتخابی به جهانیان تودهنی محکم به دهان یاوه گویان استعماری همچون bbc و دیگر نوکران که علیه انقلابی اسلامی، ولایت فقیه و فقهای مقاوم خط ولایت دهن کجی و تحریف می کردند، است.

 

وی ابرازداشت: از دید یکی از بزرگان انتخاب آیت الله جنتی نماد استقلال ملت ایران در برابر انگلیس و همچون تحریم تنباکو در تاریخ ماندگار خواهد بود و چنین انتخابی فوق العاده ارزشمند و مهم است و رهبرمعظم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری به 3 محور اساسی هویت مجلس خبرگان، مسیر و جهت گیری آن و راه استمرار و تداوم انقلاب اسلامی اشاره و نکات ارزشمندی بیان کردند.

 

آیت الله حیدری با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب هویت مجلس خبرگان رهبری آن را معظم برشمردند، اظهارداشت: رهبرمعظم انقلاب در این دیدار وظیفه مجلس خبرگان رهبری را تنها بحث رهبری ندانستند بلکه هدایت افکار عمومی از دیگر ظرفیت های این مجلس و مهمتر از مناصب اجرایی است و با این هدایت توانایی کشاندن مسؤولان اجرایی به سوی خود را دارا است.

 

امام جمعه موقت اهواز گفت: رهبرمعظم انقلاب مسیر مجلس خبرگان رهبری را مسیر اسلام دانست و جهت گیری آن را پیاده کردن حاکمیت اسلام برشمردند تا مردم در آزادی قانونی سیر، عزتمندی کشور و ملت ایران حفظ، ریشه کنی و مقابله با فقر و جهل، مقاومت جدی در برابر هجوم نرم و سخت غرب به اسلام و جمهوری اسلامی از جهت گیری های این مجلس است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که رهبرمعظم انقلاب استمرار و تداوم انقلاب اسلامی را منوط به حفظ اقتدار کشور دانست، تصریح کرد: اقتدار همه جانبه و در جنبه های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی استمرار و تداوم انقلاب اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

 

این مقام مسؤول امتیازگیری از دشمنان را منوط به اقتدار کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب در این باره با اشاره به مذاکرات هسته ای پذیرش حق غنی سازی هسته ای را ناشی از اقتدار نظام اسلامی با تولید هزاران سانتریفیوژ برشمرد.

 

وی با اشاره به این که در دولت اصلاحات جمهوری اسلامی حتی یک سانتریفیوژ نداشت، ابرازداشت: رهبرمعظم انقلاب به رییس جمهور و شورای عالی امنیت وقت دستور تهیه تعداد محدودی سانتریفیوژ را دادند در حالی که با رایزنی های صورت گرفته غربی ها اجازه تولید را به هیچ وجه نداند اما در دولت نهم با تولید سانتریفیوژ و بی اعتنایی به تهدیدات دشمن، جهان در برابر جمهوری اسلامی تسلیم شد.

 

آیت الله حیدری با بیان این که وقتی کشور مقتدر باشد دشمن مجبور به امتیاز دادن خواهد شد، اظهار داشت: امروزه دشمنان از تولید موشک های سپاه هراسان هستند.

 

امام جمعه موقت اهواز به نطق های ایراد شده در اجلاسیه مجلس خبرگان اشاره و گفت: در این نطق ها به سیل اخیر و خسارت های وارده بر کشاورزان و عدم پرداخت خسارت، انتقال آب کارون به استان های دیگر و ضررها و خطر های احتمالی، فداکاری های مردم خوزستان در دفاع مقدس اشاره شد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این نطق به انتقال آب کشاورزی مردم خوزستان و این که دولت به چه حقی استان های دیگر را به قیمت ویرانه شدن خوزستان آباد می کند اشاره شده است.

 

آیت الله حیدری به امضای نامه هایی از سوی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان به هیأت رییسه مجلس برای پرداخت خسارت کشاورزان سیل زده استان اشاره و گفت: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان در نامه ای به رییس جمهوری نسبت به انتقال آب از استان طبق قانون مصوب که فقط برای مصرف شرب باشد اشاره و نسبت به فراتر از آن و برای مصارف صنعتی و کشاورزی اعتراض و چنین اقدامی را غیرقانونی برشمردند و جلوگیری از انتقال بی رویه را خواستار شدند.

 

این مقام مسؤول در پایان از صدا وسیما تقاضا کرد تا نامه های نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری را برای آگاهی مردم از فعالیت های نمایندگان منتخب خود منعکس کنند....رسا

 برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت12صبح با قرائت قرآن آقای سید جواد حسینی           

2- بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام طبیب

3- سخنران اول قبل از خطبه دکتر یلالی مسئول بهداشت شرق اهواز

4- سخنران دوم قبل از خطبه حجت الاسلام سپهر 

5- معرفی کتاب هفته

6- ایراد خطبه ها و اقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله دکتر حیدری نماینده

مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت شهرستان اهواز

 مجری: آقای محمدرضا بیات          مکبر : آقای حسینی

دریافت فایل صوتی خطبه ها:

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 7.18 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 10.4 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۷
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.