محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

 نمازجمعه 28 خرداد 95

 به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

 در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

حضرت آیت اله موسوی جزایری:

سازمان ملل با حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان تیرخلاص را بر آبروی خود زد

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت:سازمان ملل متحد با حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان تیرخلاص را بر آبروی خود زد و رسوایی بزرگ دیگری را در کارنامه خود به ثبت رساند.


 آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری در خطبه های نمازجمعه این هفته اهواز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر ، این اقدام نسنجیده و خلاف عرف بین المللی سازمان ملل متحد را محکوم کرد و گفت: کودکان مظلوم یمنی حدود یک سال و نیم است که زیر آتش رژیم سعودی جان خود را از دست می دهند اما سازمان ملل که در ابتدا آن ها را محکوم کرده بود به یکباره نظر خود را تغییر داده و نام عربستان سعودی و ائتلاف وابسته به این رژیم را از فهرست ناقضان حقوق کودکان خارج کرد.
وی افزود: دبیرکل سازمان ملل در این خصوص با یک عذرخواهی عجیب اذعان کرد که ما نیازمند حمایت های مالی سعودی ها هستیم اما این اقدام سازمان ملل بر رسوایی های این سازمان افزود.
خطیب نمازجمعه اهواز ادامه داد: یمنی ها از ابتدا نیزهیچ امیدی به سازمان ملل نداشته و همواره با تمام توان خود از میهن خود دفاع می کنند اما با سرپوش گذاشتن بر جنایت های سعودی ها ، شعارهای سازمان ملل مبنی بر دفاع از حقوق شهروندان بخصوص کودکان ، دیگر در هیچ جای دنیا خریدار نخواهد داشت.
وی همچنین به سخنانن اخیر برخی از مقامات آمریکایی مبنی بر پاره کردن برجام پس از انتخابات ریاست جمهوری و پاسخ کوبنده رهبر معظم انقلاب دراین خصوص اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها گفته اند که پس از انتخابات برجام را پاره می کنیم اما رهبر معظم انقلاب پاسخی کوبنده به آنها داد و فرمودند که ما نیز برجام را به آتش می زنیم. 
آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد:امریکایی ها گمان می کنند با از بین بردن برجام می توانند به کشور ما آسیب وارد کنند اما کشور اسلامی ما توانمندتر از آن است که این تهدیدها بتواند به آن آسیبی وارد کند. 
نماینده ولی فقیه درخوزستان و امام جمعه اهواز همچنین به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اشاره کرد و گفت: شهید چمران دارای درجه علمی بالایی بود که پس از این که تحصیل خود را به پایان رساند برای کمک به شیعیان لبنان راهی آن سرزمین شد و خدمات ارزشمندی را در این منطقه ارائه داد که یکی از بزرگترین میراث ارزشمند این شهید والا مقام می توان به تشکیل حزب الله لبنان در سال های اخیر اشاره کرد.
وی افزود: شهید چمران به عنوان یک متخصص در جنگ های نامنظم ، پس از حضور موثر در جبهه های لبنان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی حضور خود را در کشور لازم و ضروری دانست و دراین عرصه نیز خدمات علمی با ارزشی را ارائه داد و در دوران دفاع مقدس نیز بازهم نقش برجسته خود را به اثبات رساند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به درگذشت حماسه سرای شعر انقلاب دراین ماه اشاره کرد و گفت: این شاعر والا مقام در عرصه های مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس سروده های با ارزشی را از خود به یادگار گذاشت که نیاز است خوانندگان کشور وی را الگویی برای خود در نظر گرفته و راه انقلابی این بزرگ مرد شعر حماسی را ادامه دهند.
امام جمعه اهواز در خطبه اول نماز به برکات و فضایل ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقوای الهی و دوری از گناه است.
وی گفت: اگر بتوانیم گناه را از زندگی خود پاک کنیم به سعادت در دنیا و آخرت خواهیم رسید و ماه عظیم رمضان فرصتی است که از گناه دوری کنیم.
آیت الله موسوی جزایری همچنین به در پیش بودن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و با ذکر فضائل و مناقب آن حضرت اظهار داشت: زندگی آن حضرت سرشار از محبت به بندگان خدا ، رسیدگی به نیازمندان و ترویج دین مبین اسلام است .... . ایرنا

  برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت12صبح با قرائت قرآن آقای حسینی

2- بیان احکام توسط حجت الاسلام طبیب

3- معرفی کتاب هفته 

4- قرائت زیارت آل یاسین توسط آقای رعیت پور

5- سخنرانی حجت الاسلام بلک رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان

6- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

مجری: آقای تاجر        مکبر : آقای سمیع

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 9.14 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 5.73 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۸
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.