محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 12شهریور 95

 به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

 در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

آیت الله موسوی جزایری:
اقتصاد مقاومتی مصداق بارز اعتماد به نفس در تأمین نیازهای کشور است
آیت الله موسوی جزایری با بیان این که اقتصاد مقاومتی مصداق بارز اعتماد به نفس در تأمین نیازهای کشور است، گفت: بی توجهی به تولیدات داخلی و خرید محصولات خارجی افزون بر بیکاری جوانان خلاف شرع و خیانت است.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با تسلیت شهادت امام محمد تقی (ع) و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: امام صادق(ع) می فرمایند که اگر مردم حقوقی همچون زکات و خمس پرداخت کنند، زندگی لذت بخشی خواهند داشت و اکنون که پس از چند سال به خودکفایی در تولید گندم رسیدیم نگران هستیم که برخی با کوتاهی در پرداخت فریضه زکات به خود و دیگران ضرر برسانند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: عدم پرداخت زکات مانع از ظهور برکات زمین خواهد بود و کشاورزان بیمه کردن اموال و افزایش رزق خود را با پرداخت زکات انجام دهند.

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود با اشاره به اقتصاد مقاومتی و تأکیدهای فراوان رهبر معظم انقلاب در این باره، خاطرنشان کرد: ملت و دولت نباید اقتصاد مقاومتی را فراموش کنند و مسؤولان استانی در این باره مورد نظر بنده هستند و بنده، اهل علم، فضلا، حوزه های علمیه در این راستا بنا به وظیفه و تکلیف شرعی کمک خواهیم کرد تا از این طریق محتاج مستکبران نباشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعر «هر که نان از عمل خویش خورد  منت حاتم طایی نبرد» گفت: آمریکا در نزد عده ای حاتم طایی است که باید از آن کمک گرفته شود، در حالی که چنین چیزی واقعیت ندارد و اقتصاد مقاومتی همان اعتماد به نفس در تأمین نیازهای خود است تا نیازی به آمریکا و اروپا نباشد.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان اینکه توانایی تأمین نیازهای داخلی خود را داریم، افزود: از مسؤولان استانی و دولتمردان و مردم عزیز خواهان جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی هستم و اکنون با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس نوشت افزارهای تولید داخلی بسیار خوبی داریم و توصیه مؤکد بنده استفاده از این نوع تولیدات داخلی است که اگر کسی چنین نکند، خائن است.

وی با بیان اینکه توانایی تأمین نیازهای داخلی خود را داریم، ابراز داشت: خودداری از تأمین نیازهای کشور با توجه به توانایی ظلم و خیانت است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه ایران اسلامی مهد تمدن اسلامی، خانه ائمه اطهار(ع) و تنها مرکز تشیع در جهان است، افزود: نباید به کفار و به تولیدات خارجی روی آوریم و کارگران خود را بیکار کنیم چرا که چنین عملی خلاف شرع و ناپسند است که متأسفانه حس غرب زدگی در میان برخی افراد آن ها را ارادتمند غرب و مخالف ملت خود کرده است.

این مقام مسؤول غرب زدگی را بیماری فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: در گذشته تعداد بیماران غرب زده زیاد بود اما اکنون کاهش یافته و امیدواریم که خداوند آن ها را شفا دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأسیس قرارگاه پدافند هوایی منطقه، گفت: این قرارگاه به فرمان رهبر معظم انقلاب تأسیس و هم اکنون شاهد هستیم که با انواع امکانات پیشرفته و با قدرت و عزم آهنین برای حراست از آسمان کشور ایستادگی می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن دهه اول ذی الحجه اشاره و افزود: در روز اول این دهه ازدواج مقدس و ملکوتی امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) در سال دوم پس از هجرت صورت گرفت که با توجه به پدر و مادر ائمه قرار گرفتن این بزرگواران در حقیقت خیر و برکت نامتناهی برای امت اسلام حاصل شد و اعیادی همچون عید قربان و روز عرفه در آخر این دهه قرار دارد به همین منظور به آن، ماه رمضان صغیر گفته می شود.

امام جمعه اهواز در پایان گفت: عبادت ها و آدابی برای دهه اول ذی الحجه به ویژه روز عرفه وجود دارد که ثواب‌ زیادی همچون ثواب زیارت حج را دارا هستند....رسا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت12صبح با قرائت قرآن آقای سعیدی

2- معرفی کتاب هفته

3-سخنرانی امیر سرتیپ مظاهری فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب

4- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

مجری: آقای تاجر        مکبر : آقای سعیدی

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 6.05 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 5.33 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۳
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.