محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نماز جمعه 26 شهریور 95 به امامت آیت اله حسن زاده

جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۳۳ ب.ظ

 نمازجمعه26 شهریور 95 به امامت آیت اله حسن زاده

 امام جمعه موقت اهواز 

در مصلای مهدیه  امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

خطیب نماز جمعه اهواز:
دستگاه هایی مانند نفت، فولاد، پتروشیمی، آب و برق، توسعه نیشکر و.. باید خود را نسبت به آموزش و پرورش مدیون بدانند.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۳۱ شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی عنوان کرد: دلیل حمله عراق به ایران، به هیچ وجه اختلاف مرزی نبود بلکه برای جلوگیری از صدور اندیشه امام و انقلاب این جنگ توسط صدام آغاز شد.

وی افزود: در طول جنگ، تحقق وعده های الهی را شاهد بودیم و نشانه آن نامه صدام ملعون به ریاست وقت جمهوری اسلامی ایران بود که نوشته بود “هر آنچه شما می خواستید ما انجام داده ایم”.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، بار اصلی بر دوش مردم بود و حضور آنان باعث پیروزی های زیادی شد، همانگونه که حضرت امام (ره) فرمودند “خوزستان دین خود را به اسلام ” ادا کرد، وظیفه مسئولین است که خوزستان را از وضعیت نابسامان امروز خارج کنند.

وی افزود: اقوام مختلف در دوران دفاع مقدس نفش عجیبی داشتند و اقوام خوزستانی نیز با افتخاراتی که در این دوران به دست آوردند، ماندگار خواهد ماند.

آیت الله حسن زاده تصریح کرد: پس از پذیرش قطعنامه توسط امام خمینی (ره) نیز دشمنی ها تمام نشد، بارها این تذکر داده شده است که ماهیت آمریکا عوض نشده است، البته ممکن است که ادبیات و روش های اش را تغییر داده باشد اما هنوز آن خوی استکباری خود را دارد.

خطیب نماز جمعه اهواز اظهار کرد: آمریکا، همان آمریکای کودتای ۲۸ مرداد است و همان آمریکایی است که بیشترین حمایت را از بعثی ها در جنگ با ایران داشت.

وی عنوان کرد: باتوجه به وجود این دشمنی ها، باید آمادگی هایی در کشور ما وجود داشته باشد که یکی از آنها آمادگی نظامی است، هیچکس نباید در این آمادگی نظامی خدشه ای وارد کند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه افزود: دومین آمادگی لازم در کشور، حفظ وحدت و یکپارچگی است زیرا تفرقه میان مردم و مسئولین و همچنین اختلاف بین مسئولین، آرزوی دشمن است.

سید ابوالحسن حسن زاده عنوان کرد: اصل سلطه ناپذیری و روحیه انقلابی، ایثار و شهادت طلبی باید در اقتصاد، فرهنگ و دیپلماسی ما حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی های در جنگ مرهون ولایت پذیری مردم ما بود و امروز هم این ولایت پذیری را برای مقابله با دشمن نیاز داریم.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به بحث حقوق های نجومی، تصریح کرد: بدتر از این حقوق ها، روحیه اشرافی گری است که به شدت مقابل روحیه ایثار است.

آیت الله حسن زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به فصل بازگشایی مدارس عنوان کرد: آموزش و پرورش نقش بنیادین در توسعه یک کشور دارد به خصوص در نطام دینی جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش نقش بیشتری دارد.

وی افزود: علاوه بر جنبه آموزشی باید جنبه پرورشی را نیز در آموزش و پرورش داشه باشیم زیرا یک سنگر مهم در تهاجم فرهنگی، آموزش و پرورش است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه معلمان حقوق کمی در مقابل آنچه که انجام می دهند، دریافت می کنند، تصریح کرد: تکریم معلم باید خیلی بیشتر از این باشد و در خصوص امکانات رفاهی آنان باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

آیت الله حسن زاده خاطرنشان کرد: دستگاه هایی مانند نفت، فولاد، پتروشیمی، آب و برق، توسعه نیشکر و.. باید خود را نسبت به آموزش و پرورش مدیون بدانند زیرا هرکدام از این دستگاه ها اگر سهم شان را به آموزش و پرورش پرداخت کنند، شاهد تحولی در آن خواهیم بود.

وی افزود: علیرغم تلاش های انجام شده، رتبه آموزش و پرورش خوزستان در کشور، رتبه پایینی است و باید همه کمک کنند و سهم خودشان را پرداخت کنند.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص سرشماری نفوس و مسکن، عنوان کرد: مسئولین برای تصمیم گیری درست نیاز به آمار دارند اما آفتی که در آن وجود دارد، آمار وقعی ارائه نشود.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: آمار دروغ، دروغ است و گناه کبیره، لذا اگر آمار اعلام نشود، بهتر از این است که آمار دروغ ارائه شود.

وی در پیان در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون زایی است که با بیرون نیز تعامل دارد و با استحکام ارکان آن، دشمن نمی تواند تهدید به تحریم کند....هور نیوز

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 12 صبح با قرائت قرآن آقای حسینی

2- قرائت زیارت آل یاسین توسط آقای حسینی

3-سخنرانی حاج آقا بلادیان رئیس ستاد نماز استان خوزستان و دبیر ستاد غدیر استان

4- معرفی کتاب هفته

5-  ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط آیت اله حسن زاده  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای محمدرضا بیات           مکبر: آقای سمیع

دریافت فایل صوتی خطبه ها:

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 7.46 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 9.42 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۶
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.