محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

 نمازجمعه14 آبان به امامت

حضرت آیت الله دکتر حیدری امام جمعه موقت اهواز 

در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

محراب آدینه:
امام جمعه موقت اهواز گفت:انتقال آب کارون به نقاط دیگر کشور، مردم این استان را در معرض خطر و آسیب بزرگ قرار می دهد.
آیت الله محسن حیدری در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر، در خصوص انتقال آب از رودخانه کرخه افزود: اخیرا نقشه هایی برای ساختن چهار سد در استان های بالادست خوزستان طراحی شده که مردم باید از این خطرات آگاه باشند.
آیت الله حیدری ادامه داد: مردم باید اعتراضات قانونی را نسبت به این کار غیر قانونی اعلام کنند چون انتقال آب غیر قانونی بوده و در قانون، تنها بر شرب بودن آن تاکید شده است.
خطیب جمعه اهواز بیان کرد: کارشناسان مصارف شرب را در حد 340 میلیون متر مکعب در سال برای قم، یزد، کرمان واصفهان اعلام کردند اما تا کنون بیش از یک میلیارد و 260 میلیون متر مکعب یعنی چهار برابر مقدار تصویب شده در حال انتقال است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:در این صورت، 260هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در منطقه شوش، دشت آزادگان، حمیدیه و هویزه نابود شده، طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری شکست می خورد و تالاب ها خشک می شوند.
وی اضافه کرد: همچنین این وضعیت منبع گرد و غبار و آلودگی محیط زیست می شود و مردم باید به کمپین فعالان محیط زیست بپیوندند و امید است با موضع گیری به موقع مسئولان این خطر از ما دور شود.
آیت الله حیدری همچنین در خصوص مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی در پیش است و جوش و خروش شیعیان در جهان و خوزستان به راه افتاده است که از دستگاههای فعال در این زمینه تقدیر می شود.
امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنانش گفت: رئیس جمهوری لبنان بعد از بیش از دو سال علی رغم میل آمریکایی ها انتخاب شد و شکست و ننگ برای آمریکا باقی گذاشت.
وی اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در پیش است از مسخره ترین انتخابات تاریخ آمریکا به شمار می رود و هردو کاندید ضد ایران و اسلام هستند و به هیچ کدام اعتماد نیست.
آیت الله حیدری درخصوص عملیات موصل در عراق نیز اظهار کرد: ارتش عراق و پلیس در حال پیشروی هستند و آمریکا و عربستان توطئه هایی از جمله اختلافات شیعه و سنی را درست کرده اند با این عنوان که افرادی که می خواهند موصل را آزاد کنند نمایندگان ایران و شیعه هستند و ایران می خواهد بر منطقه تسلط پیدا کند.
طرح های انتقال آب از استان خوزستان و سرچشمه های کارون به مناطق دیگر مورد انتقاد فعالان زیست محیطی قرار گرفته است.
البته محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی روز گذشته در سفر به استان خوزستان اعلام کرد:با تصمیم رییس جمهوری هیچ آبی برای کشاورزی و آبیاری زمین های زراعی از استان خوزستان به دیگر استان ها منتقل نمی شود.... ایرنا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت11صبح با قرائت قرآن آقای سعیدی      

2- بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام جعفری

3- سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی - عتبات

4- معرفی کتاب هفته

5- ایراد خطبه ها و اقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله دکتر حیدری نماینده

مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت شهرستان اهواز

 مجری: آقای محمدرضا بیات   مکبر : آقای سعیدی

دریافت فایل صوتی خطبه ها:

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 11 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 5.4 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۴
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.