محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 21 آبان  95

 به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

 در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

دولتمردان در طرح‌های اقتصاد مقاومتی به "حرف" بسنده نکنند

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز گفت: طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و برای ما آسان است و هزینه زیادی ندارد و از وزرا خواهشمندم این طرح‌ها را جدی بگیرند و اقتصاد مقاومتی فقط حرف نباشد و به مرحله عمل برسد.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا یعنی خدا ترس بودن، یعنی زندگی خود را بر اساس حلال و حرام  و تکالیف الهی و دستورات دینی تنظیم کنیم تا به سعادت ابدی نائل شویم.

وی با اشاره به وفات سرهنگ پاسدار ندایعلی معاون سپاه خوزستان که در هنگام خدمت به زوار امام حسین (ع) در مرز چذابه به دیار باقی شتافت، گفت: مناسبات زیادی در این روزها وجود دارد که یاد و خاطره علامه سید حسین طباطبایی یکی از آن‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ادامه داد: ایشان عمر خود را در راه جهاد گذراند و در در تفسیر المیزان چنین فرمودند " این تفسیر، تفسیر یک علامه شیعی است" که در کتابخانه های بزرگ کشورهای عربی اسلامی که اهل سنت هستند جای خود را پیدا کرد. 

وی  خطاب به دانشگاهیان و علمای حوزه گفت: از این رموز و شخصیت‌ها باید درس بیاموزیم، مجموعه بحث مقایسه فلسفه غرب با فلسفه اسلام کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم است که ثابت می‌کند نظریه فلسفه اسلام صحیح و نظریات فلسفی غرب ناقص است.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به تعبیرات مقام معظم رهبری که کتابخوانی را یک فریضه دینی دانسته‌اند، گفت: یکی از فضلایی که محصول کتاب و کتابخوانی بود حجت الاسلام شیخ جعفر شجونی بود که در موقعیت‌های مختلف در خط صحیح و نزدیک به رهبری عمل کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: 26 آبان‌ماه سالروز آزاد سازی شهر حماسه آفرین مرکز عمده عشایر عرب ما سوسنگرد است. در این روز در سال 59 حماسه بزرگی رخ داد که مظهر وحدت ملی بود که همه با هم برای آزاد سازی سوسنگرد حرکت کردند در حالی‌که 48 ساعت سوسنگرد در دست بعثی‌ها بود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ادامه داد: یکی از جهات برجسته مبارزات اهالی سوسنگرد است. برای مثال پیرزنی بود که در حال حاضر در قید حیات است و در آن روزها گرز به دست دو تن از بعثی‌ها را به اسارت گرفت. مردم سوسنگرد از زن و مرد مبارزه خوبی داشتند که بعد از 48 ساعت سوسنگرد به دامن اسلام و مسلمین بازگشت.

وی گفت: امروز در خدمت هیئتی به ریاست رئیس کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی بودیم که برای بررسی اوضاع خوزستان و جلساتی با استاندار و مسئولان آمده بودند ؛ دیروز میزبان وزیر مخابرات و وزیر کار و امور اجتماعی بودیم و علت حضور هر دو وزیر باهم پروژه مشترکی در خوزستان است که آثار خوبی در رابطه با اشتغال جوانان دارد.

آیت‌الله موسوی جزایری در دیدار با دو وزیر در مورد بیکاری جوانان استان عنوان کرد: جوانان بیکار زیادی داریم که بعضا با حدود 30 و 40 سال سن ازدواج نکرده‌اند و منتظر کار هستند؛ برای رضای خدا اهمیت دهید و یک طرح ملی که هزینه زیادی ندارد اجرا کنید.

وی افزود: استان خوزستان به ویژه اهواز نیروی فنی خیلی کمی دارد و در حقیقت کارهای فنی ضعیف و بی اعتبار شده‌اند. دائم به دنبال مدرک تحصیلی می‌رویم و نتیجه‌ای برای اشتغال جوانان ندارد و این مسئله باید برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تصریح کرد: پیشنهاد شد مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای را در استان توسعه دهند که جوانان ما مهارت‌های شغلی را یاد بگیرند. دوران مدرک تمام شد مگر اینکه انسان یک مهارت فنی داشته باشد تا بتواند از عهده یک شغل برآیند.

وی عنوان کرد: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و برای ما آسان است و هزینه زیادی ندارد و از وزرا خواهشمندم این طرح ها را جدی بگیرند و اقتصاد مقاومتی فقط حرف نباشد و به مرحله عمل برسد....تسنیم

برنامه های این هفته:


1- شروع برنامه در ساعت11صبح با قرائت قرآن آقای سعیدی

2-سخنرانی آقای دکتر سلمانی معاونت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

3- معرفی کتاب هفته

4-سخنرانی آقای حجت الاسلام سپهر مدیرکل نهاد کتابخانه های استان خوزستان

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

مجری: آقای تاجر        مکبر : آقای سعیدی

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 4.98 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 9.8 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۱
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.