محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نماز جمعه 28 آبان 95 به امامت آیت اله حسن زاده

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۰۸ ب.ظ

نمازجمعه 28 آبان  95 به امامت آیت اله حسن زاده

 امام جمعه موقت اهواز 

در مصلای مهدیه  امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

متعجبیم ‌چرا عده‎ای به آمریکایی‌ها چشم دوخته‎اند

امام جمعه موقت اهواز:

خوزستانی‌ها را در مسئله انتقال آب شرب فریب دادند/رئیس جمهور به وعده‌هایش عمل کند


امام جمعه موقت اهواز گفت: طبق مصوبات قانون، انتقال آب فقط برای شرب است نه اینکه ما را فریب دهند و آب را برای شرب از سرچشمه‌ها انتقال دهند ولی آب استان خودشان را برای کشاورزی بگذارند؛ آنچه که پیش‌بینی شده خیلی بیش از حد مصرف شرب است.

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به آغاز هفته بسیج و با بیان اینکه بسیج مستضعفین را امام راحل قبل از آغاز جنگ تحمیلی تشکیل داد، اظهار داشت: بسیج به عنوان یکی از مهمترین ارکان در دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای داشته و خدمات بی‌نظیر و بی‌بدیلی قبل و بعد از جنگ در کنار سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

وی افزود: امروزه روحیه و فرهنگ بسیجی را در همه دستگاه‌ها و نهادها  نیاز داریم چرا که بسیجیان با کمترین امکانات بیشترین خدمات را آن هم بی‌منت و بی‌توقع برای کشور انجام دادند.

امام جمعه موقت اهواز درباره پیام اربعین بیان کرد: پیام قیام سیدالشهدا(ع) و آنچه که بعد از آن رخ داد این است که مردم به آگاهی و بصیرت برسند و حق و باطل را تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز به آن احتیاج داریم بصیرت است درباره دیگر پیام اربعین گفت: هواهای نفسانی را در خود از بین ببریم و نگذاریم کسی که زائر سید اشهدا است اسیر دنیا شود و نیز تصمیم گیرنده در مملکت وجودیمان هواهای نفسانی شود.

بگذارید مراسم اربعین مردمی بماند/ دستگاه‌ها زیرساخت‌ها را تقویت کنند

آیت الله حسن زاده ضمن تقدیر و تشگر از مردم خوزرستان به دلیل پذیرایی صمیمانه آنها از زائران عنوان کرد: مراسم اربعین باید مردمی بماند و دستگاه‌های دولتی و اجرایی لازم نیست موکب بزنند؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز اعلام کرد که بگذارید مراسم اربعین مردمی بماند.

وی افزود: اگر دستگاه‌های دولتی و وزارت خانه‌های مختلف می‌خواهند کمک کنند در تقویت زیرساخت ها اقدام کنند. مسئله آب در شلمچه حل شده ولی در چذابه همچنان باقی مانده است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: دستگاه امام حسین(ع) دستگاه بی‌نظمی و نقض قانون نیست که کسی بخواهد فقط به اسم عشق به امام حسین بدون ویزا به زیارت برود.

وی درباره سفریک روزه رئیس جمهور و وزاری همراه با بیان اینکه بنده و مردم از تلویزیون در جریان سفر قرار گرفتیم، گفت: این که مردم خوزستان سختی‌های نفت را تحمل می‌کنند و باید نفع نفت برای مردم بیشتر شود صحبت‌های خوبی هستند که رئیس جمهور و وزرا گفتند اما عرض ما این است که مردم خوزستان صحبت‌های خوب و قشنگ زیاد شنیده‌اند اما به این وعده‌ها و صحبت‎ها مقدار زیادی عملی شده و مقدار زیادی نیز عملی نشده است.

آیت‌الله حسن‌زاده عنوان کرد: اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان بوده ولی مردم این شهرستان از حداقل ها محرومند و حتی یک جاده امن برای تردد نداردند و نیز در اطراف شهرستان‎‌های امیدیه و ماهشهر که تاسیسات عظیم نفتی و پتروشیمی وجود دارد شهرک‌های محروم زیادی هست.

وی به شهادت شیعیان نیجریه در پی تجمع برای مراسم اربعین اشاره کرد و افزود: ارتش نیجریه مزدور عربستان سعودی و صهیونیست است که چنین جنایتی را مرتکب شده؛ چرا مدعیان حقوق بشر در آمریکا و اروپا بر این جنایت سکوت کردند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مسئله آب مهم است و الگوی مصرف باید اصلاح شود بیان کرد: استفاده از تکنولوژی‌های جدید توسط مسئولان و کشاورزان در بحث کشاورزی، اصلاح الگوی مصرف آب در صنعت و تفکیک آب‌شرب و مصرفی در این زمینه بسیار مهم است.

قانون انتقال آب اصلاح شود

وی به مردم خوزستان اشاره کرد که اگر کسی در خانه‌اش دستگاه تصفیه آب نداشته باشد نمی‌تواند از آب برای شرب استفاده کند و نیز گفت: در بحث انتقال آب می‌خواهیم که قانون اگر غلط است اصلاح شود و یا اینکه به همین قانون غلط عمل شود. ما نمی‌خواهیم مسئله آب را سیاسی کنیم.

آیت‌الله حسن‎زاده عنوان کرد: طبق مصوبات قانون، انتقال آب فقط برای شرب است نه اینکه ما را فریب دهند و آب را برای شرب از سرچشمه‌ها انتقال دهند ولی آب استان خودشان را برای کشاورزی بگذارند. آنچه که پیش‌بینی شده خیلی بیش از حد مصرف شرب است.

وی افزود: در خوزستان مشکلات زیست محیطی زیادی داریم به طوری که هشدار می‌دهند نخستین بارش، باران اسیدی است؛ اگر آبی برای خوزستان نماند مشکلات بیشتر می شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه مسئله آب مطالبه مردم خوزستان است، بیان کرد: نرخ بیکاری در خوزستان مطابق دیگر استان‌ها نیست اگر آب نیز در این استان محدود شود این نرخ بیشتر می شود. بخش مهمی از لزوم امنیت پایدار در خوزستان به مسئله آب بر می‌گردد.

وی به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: البته از آمریکا انتظاری غیر از این نداریم و چنین رفتاری از آمریکا و رئیس جمهورش جای تعجب ندارد ولی متعجبیم که چرا عده‎ای در داخل کشور به آمریکا چشم دوخته‎اند.

آیت‌الله حسن‌زاده با تکرار فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئله اربعین ضامن بقاء کشور است و نیز نیاز امروز ایستادگی بر اصول انقلاب است، تصریح کرد: این خیال خام و تصور غلطی است که کسی بگوید در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم مشکلات حل می‌شود. ...تسنیم

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 11 صبح با قرائت قرآن آقای انجیلی

2- بیان احکام  توسط آقای موذن

3-سخنرانی آقای شهریاری مسئول بسیج دانشجویی استان

4- معرفی کتاب هفته

5-  ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط آیت اله حسن زاده  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای بیات           مکبر: آقای سعیدی

دریافت فایل صوتی خطبه ها:

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 5.43 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 11.8 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۸
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.