محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

 

نمازجمعه ۱۲آذر۹۵ به امامت حجت الاسلام حاجتی

امام جمعه موقت اهواز در

مصلای مهدیه  امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

امام جمعه موقت اهواز:

شهادت زائران اربعین ثابت کرد دفاع مقدس همچنان ادامه دارد

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شهادت زائران خوزستانی در انفجار تروریستی حله در عراق گفت: این حادثه ثابت کرد هنوز جنگ برای ما تمام نشده و دفاع مقدس همچنان ادامه دارد.


حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد، شرایط سیاسی امروز کشور را همانند شرایط جنگ احزاب در صدر اسلام توصیف کرد و گفت:برخی ها تصور می کنند که ایران توان مقابله با آمریکا و ابرقدرت ها را ندارد اما اینگونه نیست و دشمنان در مقابل مقاومت و پایداری و روحیه شهادت طلبی ما درمانده شده اند.
وی اظهار کرد: اجتماع هزاران نفر از مردم اهواز برای تشییع 37 شهید فاجعه حله نشان داد که این مردم هنوز هم شعار حسینی 'هیهات من الذله' را سر می دهند.
حاجتی با بیان اینکه امروز دشمن درمانده شده است تصریح کرد: 2 هزار کیلومتر آن طرف تر در شرق دریای مدیترانه که حساس ترین و پرمانع ترین جبهه دشمن است، سربازان ما هر روز بخش های جدیدی را آزاد می کنند و به پیروزی هایی می رسند.
وی اضافه کرد: ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا اعتراف کرده که علیرغم اینکه این کشور 6 هزار میلیارد دلار هزینه کرده اما امروز ایران، قدرتمند منطقه است.
امام جمعه موقت اهواز شهدای حله را شهدای طریق الحسین و کسانی که در راه زیارت امام حسین (ع) شهید شده اند دانست و گفت: این شهدا به ما درس دادند که برای مقاومت و پیروزی باید تقوای الهی پیشه کرد.
وی تاکید کرد: ندای ملت حزب الله ما این است که ایران عقب نشینی نمی کند و همیشه شعار 'مرگ بر آمریکا' سر می دهد.
حاجتی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو اظهار کرد: جریان استحاله طلب و منافق به دنبال مصادره این روز به نام خود است که مسئولان دانشگاه و دانشجویان باید با برگزاری مراسم باشکوه مانع از این امر شوند و راه را بر دشمنان انقلاب و منافقان ببندند.

*سفیران صلح
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز گفت: نیروی دریایی ارتش، سفیر ملت ایران است که پیام صلح را به همه جهان می رساند و می تواند امنیت منطقه را تامین و حفظ کنند 
ناخدایکم نادر حمودی ،نیروی دریایی ارتش را یک نیروی راهبردی دانست و افزود: نیروهای ما توان ساخت تجهیزات جنگی دارند و از تجهیزات به روز برخوردار هستند و همیشه در حالت آماده باش و آماده دفاع هستند تا دشمن لحظه ای به خود اجازه ندهد که به تجاوز فکر کند.
وی با اشاره به 7 آذر سالروز گرامیداشت نیروی دریایی ارتش گفت: 67 روز بعد از آغاز جنگ و در این روز عملیات پرافتخار مروارید توسط نیروی دریایی اجرا شد و این نیروها حماسه ای آفریدند که بعد از آن نیروی دریایی بعث عراق کاملا مختل شد و در هشت سال دفاع مقدس نتوانست حتی یک بشکه نفت به صورت دریایی صادر کند.
حمودی با بیان اینکه نیروی دریایی در سال 1301 در خرمشهر متولد شده است اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس 867 نفر از نیروی دریایی شهید شدند که 284 نفر از این شهدا خوزستانی و 137 نفر از آنها آبادانی هستند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچگاه ایران اسلامی متجاوز نبوده و هشت سال دفاع به ما تحمیل شد گفت: باید مراقب نفوذ فرهنگی و اقتصادی و نفوذ تفکر سلفی و وهابی باشیم و همه موظف ایم با وحدت رویه هوشیار باشیم و تعقل و اندیشه خود را حفظ کنیم.
بعد از اقامه نماز جمعه، پیکر 2 نفر از شهدای اهوازی فاجعه حله تشییع و در قطعه شهدای حله در گلزارشهدای اهواز به خاک سپرده شدند.
حدود 80 نفر در یک انفجار تروریستی که پنجشنبه 4 آذر حله در عراق رخ داد به شهادت رسیدند که اغلب آنها خوزستانی هستند. تا کنون 44 خوزستانی که دراین فاجعه شهید شده اند احراز هویت شده اند.

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت11 صبح با قرائت قرآن آقای نخعی

2- بیان احکام  توسط حجت الاسلام بزاز

3-قرائت زیارت آل یاسین توسط آقای شیعه زاده

4- معرفی کتاب هفته

5- سخنرانی حجت الاسلام طباطبایی مدیرکل اوقاف استان خوزستان

6- سخنرانی ناخدا حمودی فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر

6-  ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط حجت الاسلام حاجتی  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای تاجر                     مکبر: آقای سمیع

دریافت فایل صوتی خطبه ها:

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 9.28 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 6.4 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۲
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.