محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 24 دی  95

به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

 در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

امام جمعه اهواز:

آیت الله هاشمی با وجود شکنجه فراوان در رژیم طاغوت بر اعتقادات خود پایبند ماند

 حضرت آیت الله موسوی جزایری:
 آیت الله هاشمی رفسنجانی، مجاهدی بود که مبارزه را بر خود واجب می دانست و با وجود تحمل سختی ها و شکنجه ها در دوران جوانی بر اعتقادات خود پایبند ماند.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد، با بیان اینکه رحلت عالم مجاهد آیت الله هاشمی رفسنجانی ناگهانی بود و در خاطر کسی نمی گنجید، افزود: شرایط جسمی و روحی وی به گونه ای بود که هیچکس انتظار رحلت ایشان را نداشت اما همه باید خود را برای مرگ آماده کنیم و بدانیم که مرگ سرنوشت محتوم همه است و کسانی که عاقبت بخیر باشند، آخرتشان باصفاتر است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: آیت الله هاشمی پیشکسوت مبارزات جانفرسا بود که دوران جوانی خود را در زندان، تبعید و شکنجه های ساواک گذراند اما در راهی که معتقد بود، ثابت قدم ماند و به جهاد علیه دیکتاتوری که می خواست سیاست های دیکته شده استکبار و اسرائیل را در کشور ایران اسلامی پیاده کند، ادامه داد.
وی تاکید کرد: آیت الله هاشمی مبارزه را بر خود واجب می دانست همانگونه که شهدای بزرگ اوایل انقلاب شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید طالقانی نیز چنین عمل کردند.
عضو مجلس خبرگان همچنین امروز را به عنوان سالروز انتصاب رهبری به عنوان امام جمعه تهران در سال 1358 گرامی داشت و افزود: این انتصاب بعد از شهادت آیت الله طالقانی در حالی صورت گرفت، که بسیاری افراد مسن تر از رهبری در کشور وجود داشت، اما امام راحل(ره) ترجیح دادند این مسئولیت را به وی بسپارند.
وی خواستار برگزاری آیین گرامیداشت سالانه حادثه 'چهارشنبه سیاه اهواز' به صورت ملی شد و گفت: در حادثه چهارشنبه سیاه اهواز که در 27 دی 1357 به وقوع پیوست، ماموران رژیم شاه ،‌ انقلابی هایی که در حسینیه اعظم اهواز تجمع کرده بودند را به گلوله بستند.
موسوی جزایری افزود: این حادثه نقش مهم و موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته بر همین اساس باید به عنوان یک رویداد ملی مطرح و هر سال به همین مناسبت مراسمی برگزار شود.
به گزارش ایرنا پیش از ظهر روز چهارشنبه 27 دی ماه 1357نیروهای رژیم طاغوت در خیابان های اصلی شهر اهواز در حمایت از شاه به سوی مردم تیراندازی کرده و سپس به اجتماع چند هزار نفری مردم در حسینیه اعظم و دانشگاه‌ هجوم آوردند.
گفته می شود در این درگیری ها در اهواز 22 نفر شهید و حدود 80 نفر نیز مجروح شدند. ...ایرنا

برنامه های این هفته:


1- شروع برنامه در ساعت11صبح با قرائت قرآن آقای سعیدی

2-بیان احکام توسط حجت الاسلام بزاز

3- قرائت زیارت آل یاسین توسط آقای سعیدی

4--سخنرانی حجت الاسلام سعدی استاد حوزه و دانشگاه

5- معرفی کتاب هفته

6- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

مجری: آقای تاجر        مکبر : آقای حریریان

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 9.21 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 4.06 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۴
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.