محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 15 بهمن  95

به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

 در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

امام جمعه اهواز:22بهمن نماد عظمت و عزت ملی ایرانیان است

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ، مردم ایران اسلامی را به حضور یکپارچه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن فرا خواند و گفت: 22بهمن نماد عظمت ، اقتدار و عزت ملی ایران است و باید برای نسل های آینده زنده نگه داشته شود.


آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با تبریک ایام الله دهه فجر و سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و عظیم الشان بیان کرد: ما با حضور حماسی در راهپیمایی 22بهمن به جهانیان نشان می دهیم که به آرمان ها و اصول انقلاب اسلامی و امام راحل پایبند هستیم و از مواضع حق طلبانه خود عقب نشینی نمی کنیم.
وی گفت:در یوم الله 22بهمن طاغوت به زیرکشیده شد و بیرق الله در کشور به اهتزاز درآمد و جنود حق بر جنود شیطان پیروز شد.

* حکام مستبد آل خلیفه از انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام طاغوتی در ایران درس بگیرند 
خطیب جمعه اهواز با محکومیت شدید اهانت به آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی نهضت اسلامی بحرین گفت: حکام مستبد آل خلیفه از انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام طاغوتی در ایران درس بگیرند و بیش از این مردم مسلمان و مظلوم بحرین را تحت فشار قرار ندهند.
آیت الله موسوی جزایری افزود: جسارت اهانت به ساحت علما و روحانیت شیعه بحرین بدون پاسخ نخواهد ماند و همین ظلم ها و اهانت ها ریشه حکام جبار آل خلیفه را خواهد سوزاند.
امام جمعه اهواز در ادامه گفت: حکام آل خلیفه فراموش نکنند اهانت به روحانیت شیعه و امام راحل از سوی رژیم پهلوی منجر به اعتراض ها و سرنگونی رژیم دو هزار و 500ساله سلطنتی در ایران شد.
وی حمایت قاطع خود را از مبارزات بحق مردم بحرین و رهبر نهضت اسلامی این کشور اعلام کرد و گفت: کسانی که به خیال خام خود تصور می کنند می توانند با سرکوب و کشتار بی رحمانه مردم ، خود را نجات دهند و در اریکه قدرت باقی بمانند سخت در اشتباه هستند.

*19بهمن افتخاری همیشگی را برای نیروی هوایی رقم زد
امام جمعه اهواز با گرامیداشت 19بهمن روز نیروی هوایی گفت: 19بهمن افتخاری همیشگی را برای نیروی هوایی رقم زد و در تاریخ معاصر ایران ثبت و ضبط شد.
آیت الله موسوی جزایری افزود: عظمت بیعت پرسنل نیروی هوایی با نهضت اسلامی به این بود که هنوز رژیم طاغوتی سرنگون نشده بود و خطرات زیادی برای همافران ، افسران و فرماندهان نیروی هوایی داشت.
وی گفت: با پیوستن بدنه اصلی نیروی هوایی به انقلاب اسلامی و مبارزات بحق ملت ایران ، رژیم از درون متلاشی شد کمر آن شکست.
وی گفت: اعلام وفاداری نیروی هوایی به انقلاب و رژه تاریخی آنان از مقابل امام خمینی(ره) به منزله تیر خلاصی بود که بر پیکره طاغوت شلیک شد و به فاصله سه روز، اثر این کار جهادی به پیروزی نهایی ملت ایران منجر شد.

* اقدام های اساسی برای مهار ریزگردها و نجات تالاب های استان برداشته شود
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با گرامیداشت روز جهانی تالاب ها و ضرورت توجه همه جانبه به محیط زیست با مشارکت عمومی مردم گفت: باید اقدام های اساسی برای مهار ریزگردها و نجات دو تالاب شادگان وهورالعظیم انجام شود.
وی با بیان اینکه باید کانون های اصلی گرد و غبار مهار و کنترل شود افزود: از اینکه دولت به تالاب ها اهتمام ورزیده و همایش روز جهانی تالاب ها در اهواز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، نماینده سازمان ملل در ایران و شماری از سفرای خارجی و مسئولان استانی در اهواز برگزار شد جای قدردانی دارد ولی همه باید بدانند با سخنرانی و شعار مشکل محیط زیست خوزستان حل نمی شود و باید اقدام های عملی برای بهبود محیط زیست استان و احیای تالاب های شادگان وهورالعظیم برداشته شود. 
امام جمعه اهواز گفت: برای بهبود وضعیت زیست محیطی تالاب های استان تذکرها و پیشنهادهایی داده شده که امید است با اجرای برنامه های پیشنهادی بتوانیم شاهد احیای تالاب ها و رودخانه های استان باشیم.
وی گفت: چنانچه تالاب های استان احیا شود هزاران شغل ایجاد می شود و معضل ریزگردها در استان کنترل خواهد شد.
امام جمعه اهواز در خطبه نخست نماز ضمن دعوت خود و همگان به تقوای الهی ، انجام واجبات و ترک محرمات، سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت.
وی با شمردن بخشی از فضائل و مناقب حضرت زینب(س) و عقیله بنی هاشم ، به نقش آن حضرت در کربلا و سرپرستی اسیران و سخنرانی آن حضرت در مجلس ابن زیاد و یزید اشاره کرد و گفت: همه بخصوص بانوان ما باید از آن حضرت درس شجاعت ، پاکدامنی ، حجاب ، متانت و صبوری بگیرند و زندگی حضرت زینب (س) را الگو قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش روز افزون طلاق در جامعه ابراز تاسف کرد و گفت: طلاق برای امنیت روحی و روانی جامعه خطرناک است.
آیت الله موسوی جزایری از اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شده ابراز نگرانی کرد و افزود:بسیاری از مفسده ها و آسیب های اجتماعی از ناحیه فراموشی امر به معروف و نهی از منکر است.
امام جمعه اهواز گفت: حل بسیاری از مفسده های اجتماعی توسط دولت امکان پذیر نیست و باید مردم در حل معضلات اجتماعی وارد میدان شوند. ...ایرنا

برنامه های این هفته:


1- شروع برنامه در ساعت11صبح با قرائت قرآن آقای سعیدی

2- قرائت زیارت آل یاسین توسط آقای سعیدی

3--سخنرانی امیر سرتیپ2خلبان سید حمید رضا آشنا فرمانده پایگاه چهارم شکاری

4- معرفی کتاب هفته

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

مجری: آقای تاجر        مکبر : آقای درفشان

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 8.1 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 5.06 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۵
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.