محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام حاجتی

چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۰ ق.ظ

نماز عید سعید قربان درمصلای امام خمینی (ره) اهواز به امامت حجت الاسلام حاجتی برگزار شد

برنامه های عید سعید قربان:

1- شروع برنامه در ساعت 7 صبح با قرائت قرآن آقای  درفشان

2- قرائت دعای ندبه  توسط آقای  درفشان

2- بیان احکام توسط حجت الاسلام بزاز

5- اقامه نماز و ایراد خطبه ها توسط حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت شهرستان اهواز

 مکبر: آقای درفشان

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، صبح امروز، در خطبه های نماز عید سعید قربان که در محل مصلای اهواز برگزار شد، با بیان این که عید قربان درس تقوا برای انسان است، اظهار داشت: روز عید قربان از روزهای بزرگ خداوند و از شعائر الهی است و بزرگ نگه داشتن این روز نشان دهنده تقوای مؤمن است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که ابراهیمی عمل کردن در زندگی بزرگ‎ترین پیام عید قربان است، تصریح کرد: جوانان در این روز باید پیرامون فلسفه عمل حضرت ابراهیم(ع) و به قربانگاه بردن حضرت اسماعیل(ع) اندیشه و مطالعه کنند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت روز عید قربان تصریح کرد: برکات الهی در این روز سرازیر می شود و افزون بر آن روز عید قربان روز مغفرت الهی است و انسان باید با جاری کردن ذکر خدا به این مهم دست یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) درباره به قربانگاه بردن اسماعیل از سوی ابراهیم فرمودند که «عمق جنبه های توحیدی و سیاسی این عمل را جز انبیا و اولیا الهی کسی نمی تواند درک کند».

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به بیان واقعیت و ماهیت قربانی کردن در عید سعید قربان پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم ماهیت قربانی کردن را این چنین می فرماید که «لَن یَنَالَ اللَّهَ لُحُومُهَا وَلَا دِمَاؤُهَا وَلَکِن یَنَالُهُ التَّقْوَى»، و این آیه شریفه بدان معناست که هیچ چیزی جز تقوای شما به خداوند نمی رسد و این قربانی کردن در حقیقت همان رعایت تقوای الهی است.

وی در ادامه افزود: یکی از درس های مهم عید سعید قربان این است که انسان همواره باید با تأسی از سیره حضرت ابراهیم و اسماعیل آماده فدا کردن خود در راه اسلام باشد.

ملت ایران در هر زمان و مکانی آماده است اسماعیل خود را در راه آرمان های اسلام فدا کند

مدیر حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که حضرت ابراهیم(ع) امروز مقتدای امت اسلامی ایران است، گفت: در این برهه مهم از تاریخ بشریت، امت اسلامی ایران این افتخار را دارد که پشت سر نائب بر حق آقا امام زمان(عج) یعنی امام خامنه ای در راهی قدم بر می دارد که حضرت ابراهیم(ع) در آن قدم برداشته است؛ از این رو با اقتدار بیان می کنیم که ایران ملتی ابراهیمی است که حاضر است در هر زمان و مکانی اسماعیل خود را در راه آرمان های این اسلام فدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در ادامه خاطر نشان کرد: با خضوع به درگاه الهی در این روز انسان می تواند دنیا و آخرت خود را تضمین کند.

وی با بیان این که واقعیت و ماهیت عید قربان نفس را به مسلخ خودسازی بردن است، تصریح کرد: آمادگی انسان در زمینه قربانی کردن خود در راه اسلام بزرگ ترین درس این عید الهی است.

امام جمعه موقت اهواز به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و افزود: مادیات دنیا برای انسان سعادت نمی آورد و این خودسازی است که انسان را به رستگاری می رساند.

ملت ایران در عرصه های گوناگون ابراهیمی عمل کرده است

مدیر حوزه علمیه خوزستان در ادامه بیان داشت: ملت ایران در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و حضور در عرصه های گوناگون نشان داد که همواره با الگو برداری از انبیا الهی ابراهیمی عمل می کند.

امروز پس از 35 سال برخی در مسیری حرکت می کنند که دشمن برای آنها طراحی کرده است

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که ملت ایران امروز در مسیر حضرت ابراهیم(ع) و انبیا الهی حرکت می کند، خاطر نشان کرد: امروز پس از 35 سال برخی در حجاب نفسانی اسیر هستند و در مسیری حرکت می کند که دشمن برای آن ها ترسیم کرده است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان سخنان خود تصریح کرد: اقتدار امروز ملت ایران و ایستادگی آن ها در برابر استکبار الگوبرداری از زندگی انبیا و اولیای الهی است.

 

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 2.14 مگابایت
 

 

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 3.86 مگابایت
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۴
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.