محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز


نمازجمعه26مهر در مصلای امام خمینی(ره)اهواز به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز برگزار شد.

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 11 صبح با قرائت قرآن آقای انجیلی

2- بیان احکام توسط حجت الاسلام حسن زاده

3- سخنران: مهندس گرشاسبی مدیرکل محترم ورزش وجوانان استان خوزستان

4- زیارت آل یاسین توسط آقای رئیت پور

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

    مجری: آقای خیرالله بیات                             مکبر: آقای کاظمی

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان اهواز با تبریک دهه ولایت، با بیان این که علوم اهل بیت از بستر غدیر به دست مسلمانان رسیده است، اظهار داشت: بزرگداشت عید غدیر بزگداشت شعائر الهی است، مسلمانان هر چه بیشتر این عید را پاس دارند درجات ارادت خود را به اهل بیت(س) نشان داده اند.

امام جمعه اهواز با اشاره به کارهای صورت گرفته در سال های گذشته در دهه ولایت تصریح کرد: تا به امرزو آن گونه که باید حق این عید اجابت نشده و تا رسیدن به حق مطلوب جا داریم.

آیت الله موسوی جزایری به برگزاری مسابقه ای پیرامون ولایت و نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: مسابقه ای برگرفته از نهج البلاغه در شب های دهه ولایت از شبکه استانی خوزستان و شبکه ماهواره ای الاهواز پخش می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به روز ورزش و تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: ورزش در کشورهای اسلامی باید بیشتر از دیگر کشورها مطرح شود، چرا که اسلام نسبت به مسأله ورزش اهمیت خاصی دارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به تأکیدات اسلام و وجود اهمیت ورزش در کتاب های فقهی تصریح کرد: ورزش راهی برای دستیابی انسان به سلامتی است و اهمیت ورزش امروزه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

ماشینی شدن زندگی روزمره عامل مشکلات جسمی گوناگون است

آیت الله موسوی جزایری به وجود مریضی و مشکلات جسمی گوناگون در مردم اشاره کرد و گفت: عامل این مصیبت ها ماشینی شدن زندگی روزمره مردم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه پزشکان مبنی بر انجام پیاده روی و ورزش در روز خاطرنشان کرد: کارهای روزانه مردم در گذشته همراه با فعالیت های بدنی بوده است.

امام جمعه اهواز اختراع ماشین و پیشرفت های تکنولوژی را دارای فواید بسیار دانست و افزود: این پیشرفت ها سبب کم شدن تحرک و فعالیت های مردم شده است.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنان خود با بیان این که ورزشکاران در رشته های گوناگون که افتخاراتی را در جهان کسب می کنند سفیر جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: موفقیت و پیروزی ورزشکاران در مجامع بین المللی در عرصه ورزشی افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.

صادرات شریان حیاتی اقتصاد کشور است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به 29 مهرماه روز صادرات اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات مسأله مهم و شریان حیاتی اقتصاد کشور است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مشکلات به وجود آمده در صادارت نفت تصریح کرد: خوزستان با وجود منابع طبیعی گوناگون از جمله زمین های کشاورزی و بستر مناسب شیلات می تواند استانی موفق در زمینه تولید و مرکز صادرات غیر نفتی باشد.

وی با بیان این که چزابه مرز صادرات ایران به کشور های جنوبی است و این مرز در استان خوزستان قرار دارد، بیان داشت: روزانه افزون بر مصالح ساختمانی، تره بار و محصولات دریایی نیز به دیگر کشورها صادر می شود و این صادرات سبب افزایش ارزش پول ملی در مجامع جهانی می شود.

تأکید بر سرمایه گذاری در مناطق آزاد

آیت الله موسوی جزایری به اهمیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد اشاره و تصریح کرد: سرمایه گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد باید صورت گیرد؛ چرا که منافع زیادی را به همراه دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد از طریق دیپلماسی اسلامی می تواند افزون بر حل مشکلات معیشتی مردم سبب حل مسأله اشتغال جوانان شود.

نماینده ولی فقه در خوزستان تصریح کرد: عدم وجود محدودیت های موجود در کشور در مناطق آزاد، عامل مهمی در موفقیت سرمایه گذاری در این مناطق است.

امام جمعه اهواز به سالروز درگذشت، شهادت گونه آیت الله سید مصطفی خمینی(ره) فرزند امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام در این مورد فرمود« شهادت مصطفی از الطاف خفیه الهی بود» و مقصود امام از این سخن این بود که خدواند با این امتحان بزرگ موهبتی بزرگ تر که همانا پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود را به ملت ایران عطا کرد.

 

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 4.47 مگابایت
 

 

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 4.33 مگابایت
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۶
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.