محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه دهم آبان در مصلای امام خمینی(ره)اهواز به امامت حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز برگزار شد.

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 11 صبح با قرائت قرآن آقای رعیت پور

2- بیان احکام توسط حجت الاسلام شیخ ابوالقاسم طبیب

3- سخنران اول: جناب آقای شیری مدیرعامل صندوق بازنشستگی استان خوزستان

4-سخنران دوم:دکتر صادقی 

4- ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط حجت الاسلام حسن زاده  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای سیاح                          مکبر: آقای کاظمی

امام جمعه موقت اهواز: 
حذف شعار مرگ بر آمریکا در گرو تغییر سیاست های بنیادین آمریکا علیه ایران استخبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز حذف شعار مرگ بر آمریکا را در گرو تغییر سیاست های بنیادین آمریکا علیه ایران دانست و اظهار داشت: تا زمانی که سیاست های بنیادین آمریکا نسبت به ایران تغییری اساسی پیدا نکند، شعار مرگ بر آمریکا از روی زبان ملت ایران حذف نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محارم الهی، اظهار داشت: تقوای الهی را در پیش گیرید و یقین کنید با رعایت این فریضه الهی خیر دنیا و آخرت را نصیب خود خواهید کرد.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به سالروز شهادت نخستین شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی، بیان داشت: آیت الله قاضی طباطبایی در سال 1358 از سوی منافقین کور دل به شهادت رسید که باید یاد و خاطره این شهید والا مقام از سوی مسؤولان و دست اندرکاران فرهنگی نظام گرامی داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 از سوی دانشجویان پیرو خط امام اشاره کرد و گفت: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام، هیچ گروه و یا مسؤولی جرأت تأیید حرکت این دانشجویان را نداشت، اما امام خمینی(ره) به محض آگاهی شدن از این واقعه، آن را تأیید کرده و از آن به عنوان انقلاب دوم و انقلابی مهم تر از انقلاب نخست ملت ایران دانستند.

وی در ادامه به مصاحبه خبرنگار خارجی با امام خمینی(ره) در خصوص تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و بیان داشت: پس از تسخیر سفارت آمریکا، خبرنگاری از امام خمینی(ره) می پرسد، «شما از کجا می دانید که سفارت آمریکا محلی برای جاسوسی است؟»، و امام در پاسخ خبرنگار بیان می کند که دانشجویان ما این را به اثبات می رسانند و در حقیقت به بهترین شکل هم این را به اثبات رساندند، به طوری که پس از آن عنوان سفارت آمریکا به «لانه جاسوسی» تغییر نام داد.

هیچ گونه تغییری در سیاست های آمریکا رخ نداده است

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این که پس از گذشت چندین سال از انقلاب اسلامی ایران، همچنان هیچ گونه تغییری در سیاست های آمریکا رخ نداده است، گفت: امروز هر فرد آزادی خواهی که با واقعیت های جهان آشنا باشد، به خوبی متوجه می شود که تا کنون هیچ گونه تغییری در سیاست های آمریکا رخ نداده و روحیه استکباری آن نیز همچان پابرجا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به سخنان رهبر معظم انقلاب در خراسان رضوی پرداخت و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در سفری که به مشهد مقدس داشتند، با صراحت اعلام کردند که اگر بر روی دست چدنی دستکشی مخملی بکشند، شاید ظاهر آن تغییر کند اما هیچ گاه ماهیت آن عوض نمی شود، و حال نیز آنچه که امروز ما از نظام استکباری غرب مشاهده می کنیم چیزی جز حمایت قاطع آنها از رژیم غاصب صهیونیستی نیست.

وی در ادامه با اشاره به اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی ایران و تزلزل بنیان های حکومتی استکبار اظهار داشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی به برکت اتحاد و ارتباط ایجاد شده میان مردم و نظام، به مراتب قدرتمند تر از گذشته شده و آمریکا نیز ضعیف از گذشته شده است؛ از این رو مسؤولان دیپلماسی کشور باید با قدرتی مضاعف در راستای اجرای رهنمود و فرامین ولی امر مسلمین گام بردارند.

نرمش قهرمانانه به معنای عدول از شعارهای اساسی نظام نیست

امام جمعه موقت اهواز در ادامه تصریح کرد: هم اکنون در این برهه حساس از زمان هر فردی تصور کند که نرمش قهرمانانه به معنای عدول از شعارهای اساسی نظام اسلامی ایران و لبخند زدن به صورت آمریکایی ها است، تا آنها بیایند و مثل آدم ها رفتار کنند، تصور بسیار غلطی بوده و هیچ تأثیری در روند بهبود روابط میان دو کشور نخواهد داشت؛ چرا که آمریکا آمریکا بوده و دشمنی خود را می کند.

وی خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور گفت: آنچه که ما از مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور انتظار داریم، این نیست که بروند و در مذاکرات خود فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند، بلکه بر اساس همان سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «عرصه دیپلماسی عرصه لبخند و مذاکره است» از مواضع ایران با همان لبخند دیپلماتیک دفاع کنند.

امام جمعه موقت اهواز با تقدیر از سخنان وزیر امور خاجه در سفر به آفریقای جنوبی گفت: ما از مواضع و سخنان وزیر امور خارجه در آفریقای جنوبی که با صراحت اعلام کردند ایران غنی سازی 20 درصدی را متوقف نخواهد کرد دفاع می کنیم و امیدواریم که همواره با همین اقتدار و صلابت از مواضع ایران در برابر بیگانگان دفاع کنند.

تا زمانی که سیاست های بنیادین آمریکا علیه ایران اصلاح نشود «مرگ بر آمریکا» شعار اول ملت ایران خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: آنهایی که تصور می کنند با حذف شعار مرگ بر آمریکا می توانند تحریم های اقتصادی را علیه ایران کاهش دهند، اشتباه است؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب در تحریم و حصر اقتصادی کشورها بوده است و هم اکنون نیز وجود دارد.

وی در ادامه با بیان این که حذف شعار مرگ بر آمریکا تنها در صورتی امکان پذیر است که آمریکا از سیاست های استکباری خود دست بردارد، بیان داشت: اگر ما بخواهیم شعار مرگ بر آمریکا را از روی زبان ملت حذف کنیم، چه سودی به حال ملت خواهد داشت، مگر آمریکا از ابتدای انقلاب تا کنون اقدامی مثبت در خصوص رفع تحریم ها علیه ایران انجام داده است؟ از این رو تا زمانی که سیاست های بنیادین آمریکا علیه ایران اصلاح نشود و تغییری عملی در رویکرد آنها ایجاد نشود، «مرگ بر آمریکا» شعار اول ملت ایران خواهد بود.

امام جمه موقت اهواز با دعوت مردم برای حضوری گسترده در راهپیمایی 13 آبان ماه تأکید کرد: با یاری خداوند متعال همه مردم ایران به ویژه جوانان غیور نظام اسلامی، پرشور تر از گذشته در راهپیمایی 13 آبان ماه شرکت کرده و محکم تر از گذشته فریادهای مرگ برآمریکا و مرگ بر اسراییل را سر دهند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به برگزاری همایش بین المللی علمی ولایت اشاره کرد و اظهار داشت: همایش بین المللی ولایت فردا با حضور بیش از 40 کشور جهان برای دومین بار در استان خوزستان برگزار می شود که امید است مورد رضایت خداوند متعال و حضرت امیر مؤمنان(ع) قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در پایان با دعوت از مسؤولان برای هرچه بهتر برگزار کردن همایش بین المللی ولایت بیان داشت: از نهادهای دولتی و خصوصی به ویژه صدا و سیما و رسانه های خبری انتظار داریم این همایش علمی را که از سوی دانشگاه امیرالمؤمنین به ریاست آیت الله موسوی جزایری و مجمع جهانی اهل بیت به صورت مشترک برگزار می شود، پوشش رسانه ای گسترده دهند.

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 4.25 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 4.11 مگابایت

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.