محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نماز جمعه17آبان به امامت آیت الله دکترحیدری

جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۸ ق.ظ

 

نمازجمعه 17آبان در مصلای امام خمینی(ره)اهواز به امامت حضرت آیت الله دکتر حیدری امام جمعه موقت اهواز برگزار شد.

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 11 صبح با قرائت قرآن آقای انجیلی

2- بیان احکام توسط حجت الاسلام بزاز

3- سخنران: حجت الاسلام موسوی مسول ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان 

4- ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط حضرت آیت الله دکتر حیدری  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای محمدباقر تاجر                           مکبر: آقای کاظمی

آیت الله حیدری: 
مبنای فقهی و عقیدتی واقعه عاشورا امر به معروف و نهی از منکر استخبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با بیان این که هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار داشت: اساس و مبنای فکری، فقهی و عقیدتی واقعه عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به مذاکرات گروه 5+1 با هیأت ایرانی در ژنو اظهار داشت: جمهوری اسلامی معتقد به نرمش قهرمانانه و مذاکرات عزت مندانه است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به سخنان رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر اشاره و تصریح کرد: ایشان گفتند « به هیأت مذاکره کننده نگویید سازشکار چرا که این ها نیروهای انقلاب اسلامی هستند.»

آیت الله حیدری در ادامه گفت: موفقیت در مذاکرات تنها با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و ملت ایران ممکن است و عزت تیم مذاکره کننده نیز به سبب حمایت ملت است.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود  به 13 ابان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: مراسم 13 آبان امسال با شور و هیجانی خاص نسبت به سال های گذشته برگزار شد.

تحرکات عده ای نسبت به حذف شعار مرگ بر آمریکا ملت را در روز 13 آبان  به خیابان ها کشاند

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: ملت بصیر و مبارز ایران زمانی که دیدند برخی می خواهند شعار مرگ بر آمریکا را به باد فراموشی بسپارند پرشور تر و با تمام ظرفیت به میدان آمدند.

آیت الله حیدری به سابقه درخشان استکبار ستیزی ملت ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور خود در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نشان داد که بر عهد خود که با امام و رهبری بسته، ایستاده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار داشت: اساس و مبنای فکری، فقهی و عقیدتی واقعه عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به تأکید اهل بیت(ع) نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: حضور در صحرای کربلا و نبرد با لشکر کفر نشان داد که امام حسین(ع) حاضر است جان خود را در مقابل این فریضه بزرگ الهی فدا کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که تذکر لسانی بسیار مهم و اثر گذار در جامعه است، اظهار داشت: زمانی که در جامعه منکری انجام و معروفی ترک می شود وظیفه هر انسان مؤمنی است که تذکر دهد.

اقامه باشکوه نماز جماعت در تاسوعا و عاشورا فراموش نشود

آیت الله حیدری با اشاره به هفتم محرم روز بستن شریعه فرات بر امام حسین(ع) و یاران با وفایش تصریح کرد: در این روز حضرت ابوالفضل(ع) به همراه تعدای از یارانش شریعه فرات را فتح کرد و برای خیمه ها آب آورد و به همین جهت به او لقب سقای دشت کربلا را دادند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که مردم استان خوزستان خود را قبل از محرم آماده برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری کردند، اظهار داشت: اقامه نماز جماعت در روز تاسوعا و عاشورا باید جدی گرفته شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به روز 6 محرم سالروز درگذشت سید رضی گردآوردنده نهج البلاغه اشاره کرد و بیان داشت: این فقیه و عالم شیعه با گردآوری کتاب ارزشمند نهج البلاغه حرکتی ماندگار در تاریخ تشیع انجام داد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید این مسأله را نیز مورد توجه قرار داد که سید رضی همه خطبه های امیرالمؤمنین(ع) را گردآوری نکرد و بعد از آن علمایی این کار کردند که خطبه های گردآوری شده 10 برابر از خطبه هایی بود که سید رضی جمع آوری کرده بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خاطر نشان کرد: محتوای نهج البلاغه به گونه ای است که غیر از امام علی(ع) کسی نمی تواند چنین سخنانی را بیان کند.

عسگراولادی حلقه وصل بازاریان با امام خمینی بود

وی با اشاره به رحلت حاج حبیب الله عسگراولادی در هفته گذشته اظهار داشت: این مبارز انقلابی در دوران انقلاب حلقه وصل بازاریان با امام امت بود و در طول مبارزات انقلابی ذره ای از مواضع خود نسبت به امام و آرمان های انقلاب کوتاه نیامد.

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 6.84 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 2.58 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۱۷
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.