محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 17 بهمن در مصلای امام خمینی(ره)اهواز

به امامت حجت الاسلام حسن زاده

امام جمعه موقت اهواز برگزار شد.

امام جمعه موقت اهواز:راهپیمایی 22 بهمن امسال، باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر لزوم مردمی برگزار شدن آیین های دهه فجر، گفت:با توجه به وضعیت منطقه، راهپیمایی 22 بهمن امسال باید نسبت به سال های گذشته باشکوه تر برگزار شود.

امام جمعه موقت اهواز:راهپیمایی 22 بهمن امسال، باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود

حجت الاسلام والمسلمینˈ حسن زادهˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر،گفت:مهم ترین شاخصه انقلاب اسلامی ایران، ماهیت اسلامی و دینی آن است و نظام جمهوری اسلامی بر اساس دین، فقه و اعتقادات بنا شده و منشاء تمامی تصمیم گیری ها در این نظام، دین اسلام است.

وی با بیان تاثیرات انقلاب ایران بر گسترش ندای آزادی خواهی در جهان، اضافه کرد:این انقلاب، پدیده ای است که در جهان معاصر نظیر آن کمتر دیده شده و چنین انقلابی آرزوی تمامی انبیاءالهی بوده است.

حجت الاسلام حسن زاده از مردمی بودن به عنوان شاخصه اصلی انقلاب ایران یاد کرد و گفت:در دوره معاصر انقلاب های فراوانی در کشورهای مختلف به وقوع پیوست که همگی نیز علیه ظلم و ستم بود، ولی تنها، انقلاب اسلامی ایران بر اساس اصول و اعتقادات دین اسلام به پیروزی رسید و تداوم یافت.

امام جمعه موقت اهواز همچنین با بیان دستاوردهای انقلاب مردم ایران در بخش داخلی و خارجی با وجود توطئه های دشمن، ادامه داد:پیش از انقلاب، رژیم پهلوی به طور کامل به کشورهای غربی وابسته بود و افرادی که در این دستگاه خدمت می کردند نیز به این مساله اعتراف کرده اند.

امام جمعه موقت اهواز گفت:ایران در بسیاری از بخش های مهم به استقلال و خودکفایی رسیده است و از استقلال سیاسی می توان به مهم ترین دستاورد انقلاب یاد کرد که این مهم، ایران را به یکی از قدرت های مهم منطقه تبدیل کرده است.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: امام خمینی (ره) به عزت مردم ایران توجهی خاص داشت و هرگز اجازه نداد، مردمی که برای استقلال کشورشهید داده اند، زیر سلطه کشور های غربی باشند.

وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه نیز، بازسازی مناطق جنگی مطرح شد و بسیاری از کشورهای غربی با توجه به وضعیت ایران، منتظر بودند بار دیگر بر کشور سلطه یابند، ولی امام خمینی (ره) با تکیه بر توانایی جوانان کشور این اجازه را به کشور های استعمارگر ندادند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: امام خمینی (ره)بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به مردم کشور اعتقاد داشتند و پس از خداوند، به مردم تکیه داشتند و هیچ گاه در حمایت مردم از نظام شک نکردند.

حجت الاسلام حسن زاده همچنین، یکی از شاخص های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران را اصل ولایت فقیه خواند و افزود:ولایت فقیه ادامه راه و رسالت رسول خدا است .

وی در ادامه سخنانش با گرامی داشت سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود:این مجمع 17 بهمن سال 66 به دستور امام خمینی(ره)تشکیل شد و رهبر انقلاب اسلامی نیز همواره بر جایگاه مهم و اساسی مجمع تشخیص مصلحت در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید داشته اند.

امام جمعه موقت اهواز همچنین با یادآوری مناسبت های تقویم، ادامه داد: 19 بهمن روز نیروی هوایی ،یکی از روزهایی است که در تاریخ کشور ما همواره با افتخار از آن یاد می شود زیرا در این روز همافران در سال 57 در دیدار با امام خمینی (ره)همراهی خود را با انقلاب و مردم ایران اعلام کردند.

حجت الاسلام حسن زاده همچنین با تقدیر از اقدامات دولت تدبیر و امید گفت:در نشست هفته گذشته هیات دولت به طور خاص به موضوع ریزگردها که باعث بروز مشکلاتی در استان خوزستان و به تبع آن کشور شده است، رسیدگی شد و امیدواریم هیات دولت بتواند برای کاهش مشکلات مردم، راهکارهای عملی ارایه دهد.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص فعالیت های ایران در مبارزه با تروریست های گروه داعش نیز، گفت:تمامی دولت های منطقه می دانند که ایران بیشترین فعالیت ها را برای مقابله با داعش در منطقه انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، ائمه جمعه استان خوزستان نیز با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر برگزاری باشکوه آیین های دهه فجر و راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن امسال تاکید کردند....ایرنا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت11/20 صبح با قرائت قرآن آقای انجیلی

2- بیان احکام توسط حجت الاسلام طبیب

3- معرفی کتاب عصر امام خمینی (ره) توسط آقای سیاح

4-  سخنران قبل از خطبه سرتیپ دوم  آشنا فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط حجت الاسلام  والمسلمین حسن زاده امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری : آقای سیاح                  مکبر :آقای شیعه زاده

دریافت فایل صوتی خطبه ها: 

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 9.9 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 4.76 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۷
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.