محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی:

نگاه دولت به خوزستان ویژه است

 وزیربهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت:نگاه هیات دولت به خوزستان ویژه است و خود را وامدار مردم این استان می داند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی: نگاه دولت به خوزستان ویژه است

دکتر'سیدحسن قاضی زاده هاشمی' در اجتماع راهپیمایان 22بهمن مردم اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با ابراز نگرانی از تشدید پدیده گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد:دولت تدبیر و امید مصمم است، با تامین اعتبار مورد نیاز آنچه که باعث آرامش مردم می شود را فراهم کند.

وی گفت: هیات دولت در دو هفته گذشته چند جلسه مرتبط با موضوع گرد و غبار و مسایل و مشکلاتی که مردم خوزستان با آن دست به گریبان هستند داشته، و تصمیم های خوبی برای کاهش مشکلات ناشی از گرد و غبار گرفته است.

وزیربهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آخرین نشست هیات دولت به ریاست معاون اول رییس جمهوری در روز سه شنبه افزود: همه مراکز درمانی خصوصی و دولتی خوستان موظف شدند بیماران مرتبط با گرد و غبار را به صورت رایگان بستری و درمان کنند.

وی به علاقه مندی و احساس مسوولیت همه اعضای هیات دولت به خوزستان که بخشی از جوانی خود را دوران دفاع مقدس در این استان گذرانده اند اشاره کرد و گفت: هیات دولت به مردم این استان که هشت سال دفاع مقدس را با صبوری سپری کردند احساس دین می کند و خود را در برابر همه مشکلات مسوول و پاسخگو می دانیم.

قاضی زاده هاشمی به خشکسالی های پی درپی در کشور و پیامدهای ناشی از آن در تغییر آب و هوای برخی مناطق از جمله خوزستان اشاره کرد و افزود:خشکسالی بخشی از زندگی ما شده و در آینده نیز خواهد بود و گریزی از آن نیست.

وی گفت: شاید پیش از این تصور می کردیم خشکسالی در کشور رخت بربندد ولی متاسفانه هم اکنون حتی در مناطقی از کشور که پرآب نیز بوده اند با کم آبی رو به رو هستیم ؛ حتی در جاهایی از خوزستان سطح آب ها به قدری بالا بود که جاده ها تنها محل تردد مردم و اطراف جاده ها پراز آب بود ولی الان اینگونه نیست.

وی در ادامه به کاهش 46درصدی بارش ها در سال آبی جاری در خوزستان اشاره کرد و اظهارکرد: دلیل بخشی از گرد و غبار، خشک شدن تالاب ها و نبود پوشش گیاهی در خوزستان و نیز کشور عراق است.

وی گفت: طرح های درازمدت برای ترمیم پوشش گیاهی منطقه در هیات دولت مطرح شده و امید است در زمان معقول به نتیجه برسد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهارکرد: باید بپذیریم که سیستم آب و هوایی دچار تغییراتی شده ولی هم اکنون سرعت آن در کشور ما افزایش یافته که طوفان های شن در سیستان و بلوچستان و گرد و غبار در خوزستان ناشی از همین تغییرات آب و هوایی است.

وی ابراز امیدواری کرد در این شرایط سخت آب و هوایی طوری مدیریت کنیم که مردم کمتر آسیب ببینند و دولت نیز در سال آینده در جشن پیروزی انقلاب اسلامی به گونه ای برنامه ریزی کند که شرمنده مردم عزیز خوزستان نباشد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: بطور قطع مسایل خوزستان مورد توجه ویژه رییس جمهوری است حتی اگر گرد و غبار فرو بنشیند، ولی باید بپذیریم تغییرات آب و هوایی بخشی از واقعیت کشور است که دامنگیر آن شده است.

وی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از حضور حماسی مردم خوزستان و اهواز در راهپیمایی 22بهمن با وجود شرایط نامساعد جوی و گرد و غبار، سلام دکتر روحانی رییس جمهوری و هیات دولت را به مردم خوزستان ابلاغ کرد.

وزیر بهداشت از سه شنبه شب برای بررسی وضعیت گردوغبار وارد خوزستان شده است.... ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۲
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.