محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

 نمازجمعه 20 شهریور 94

به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

 حضرت آیت اله موسوی جزایری: 

                  باید مدافع تولیدات داخلی باشیم

امام جمعه اهواز با اشاره به موضوع عدم خرید خودروهای تولید داخل، گفت: ما باید مدافع تولیدات داخلی خود باشیم. باید مواظب توطئه های دشمن باشیم و تولیدکنندگان داخلی هم باید سعی و تلاش کنند که خواسته های مردم را تامین کنند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز اظهار کرد: شما را به تقوی الهی دعوت می کنم؛ تقوای الهی یعنی پرهیزگاری و اهتمام به واجبات، ترک محرمات و ترس از خدا و امیدوارم همگی در این راستا بکوشیم و توفیق در آن را از خدا مسالت بداریم.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: اهم این مناسبت ها شهادت جانسوز امام جوان حضرت جواد (ع) است. تنها 7 سال از عمر شریف این امام گذشته بود که امام رضا (ع) پدر بزرگوار ایشان از دنیا رفت و مسئولیت امامت متوجه حضرت امام جواد (ع) شد، آن هم در سن 7 سالگی. اولین بار بود که امام معصومی در این سن به امامت می رسید و هضم آن هم برای مومنان سنگین بود و از طرفی هم مسئولیت امام جواد(ع) سخت بود.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: آن زمان هم دوره با خلافت مامون عباسی بود. پس از مرگ مامون، خلافت به معتصم عباسی رسید؛ آن زمان معتصم عباسی بنای ناسازگاری را با امام جواد (ع) گذاشت و سرانجام به همسر امام(ع) دستور داد که حضرت را مسموم کند و در نهایت امام جواد(ع) در سن 25 سالگی به شهادت رسید.

وی با بیان این که شاگردان حضرت کم نبودند و طلبه های بسیاری را تربیت کردند، گفت: امام جواد (ع) 18 سال مسئولیت امامت شیعه و جهان اسلام بر دوش داشت. بسیاری بر سر سفره علم امام جواد(ع) نشستند که از این میان، وجود سه نفر بسیار جلب توجه می کند؛ این سه نفر اهوازی هستند، حسین بن سعید اهوازی، حسن بن سعید اهوازی و علی بن مهزیار اهوازی که از آن دریای علم بهره گرفتند و نورافشانی کردند و علومشان را نیز منتشر کردند. علی بن مهزیار اهوازی شخصیت بزرگی است که باید بیشتر وی را بشناسیم و قدرش را بدانیم و حقش را گرامی بداریم.

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: یکم ذی الحجه، مصادف با سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی (ع) است که این روز در جمهوری اسلامی ایران، روز ازدواج نامیده شده است و جا دارد این روز را تبریک بگویم. این نام گذاری به خاطر جلب توجه افکار و اذهان به الگویی است که باید داشته باشند؛ از والاترین درس های ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی (ع)، تسهیل در امر ازدواج است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با اشاره به زندگی ساده حضرت علی(س) و حضرت فاطمه (س) گفت: در روایاتی آمده است که مهریه حضرت فاطمه 500 درهم بوده است و البته حضرت فاطمه(س) به پدرشان گفتند که من مهریه ای بالاتر هم می خواهم و آن هم شفاعت گناهکاران امت شما است، رسول خدا(ص) نیز از باری تعالی درخواست این موضوع را داشت و این موضوع نیز جزو مهریه حضرت فاطمه قرار گرفت و حضرت، شفیعه یوم المحشر شد. یعنی مقام شفاعت که در اصل متعلق به پیغمبر است، به حضرت فاطمه(س) نیز محول شد و جزو مهریه ایشان قرار گرفت.

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به صحبت هایی در خصوص اینکه باید از خرید خودروی داخلی خودداری شود، تصریح کرد: صحبت های بسیاری در سایت های اینترنتی در این زمینه شده است و خرید خودروی داخلی را ممنوع کرده اند؛ این موضوع، مورد بحث قرار گرفته است و نظر ما این است که این موضوع، فریاد دشمن است، صدایی است که از حلقومی بیرون می آید که پر از کینه نسبت به جمهوری اسلامی ایران است و باید مواظب دسیسه های دشمن باشیم.

وی افزود: این صحبت بدان معنی است که کارگران شاغل در صنایع خودروسازی بیکار شوند، البته مردم ما نشان دادند که تحت تاثیر دسیسه های دشمنان قرار نمی گیرند.

آیت الله موسوی جزایری بیان کرد: ما هم از تولیدکنندگان می خواهیم که اشکالات را برطرف کنند ولی به هر حال ما باید مدافع تولیدات داخلی خودمان باشیم. باید مواظب توطئه های دشمن باشیم و تولیدکنندگان داخلی هم باید سعی و تلاش کنند که خواسته های مردم را تامین کنند.

امام جمعه اهواز گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند اقتصاد مقاومتی، و این یعنی تولید داخلی. صحبت هایی که در خصوص عدم خرید خودروهای داخلی شده، فریادی است علیه فرموده رهبری که می فرمایند مردم باید به تولیدات داخلی خودشان روی بیاورند. ما باید سعی کنیم تولیدات داخلی را بهتر کنیم در حالی که دشمن ضد آن را می گوید.

وی در پایان به اختصاص بخشی از مصلای اهواز به آموزش های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: به خاطر بهبود شرایط اشتغال و این که بسیاری از جوانان بیکار هستند و باید آموزش های مهارتی را فرا گیرند، از مسئولان خواستیم بخشی از مصلا که بدون استفاده است، به صورت موقت در اختیار فنی و حرفه ای قرار گیرد تا کار پیش برود و در ادامه بتوان جای مناسبی را پیدا کرد؛ انشالله گام مناسبی برای اشتغال جوانان ما باشد....ایسنا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت12صبح با قرائت قرآن آقای رعیت پور

                              

2- بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام حسن زاده

 

3-سخنرانی مهندس قلاوند مدیرکل فنی و حرفه استان خوزستان

4- معرفی کتاب تحکیم خانواده از نگاه اسلام اثر حجت الاسلام محمدی ری شهری

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

 مجری: آقای تاجر          مکبر : آقای شیعه زاده

دریافت فایل صوتی خطبه ها : 

 دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 7.92 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 7.02 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۰
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.