محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

 نمازجمعه2 بهمن 94

به امامت آیت اله حسن زاده

 امام جمعه موقت اهواز 

در مصلای مهدیه  امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

امام جمعه موقت اهواز:

رد صلاحیت ها با سعه صدر شورای نگهبان بررسی می شود

امام جمعه موقت اهواز گفت: شورای نگهبان با سعه صدر و با دقت اعتراض افراد ردصلاحیت شده را بررسی می کند ولی کسی حق تهمت زدن به این شورا را ندارد.

آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند اظهار کرد: رعایت قانون در تمام مراحل انتخابات اصل مهمی است که حتی اگر اشتباهی در هیات نظارت یا شورای نگهبان صورت گرفته باشد این اشتباه کردن کاملا عادی است و برطرف خواهد شد اما کسی حق ندارد از حدود قانون خارج شود.

وی با بیان اینکه بخشی از حق الناس شمارش آرا است افزود: هیچ وقت تقلب سازمان یافته در انتخابات نبوده و بخشی نیز حق داوطلبان است که افراد دارای صلاحیت در فرصت باقی مانده شورای نگهبان این رد صلاحیت را بررسی مجدد می کند.

حسن زاده در خصوص پذیرش نتیجه انتخابات افزود: در انتخابات افراد محدودی راه می یابند که فتنه 88 با بی قانونی شروع شد و کسانی که فهرست ارائه می دهند تنها جناح سیاسی خود را در نظر نگیرند.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: باید تقوا را در این انتخابات مدنظر قرار دهیم چرا که تقوا دایره ای است که همه چیز را در بر می گیرد و این همان تقوا در مسائل اجتماعی است.

وی افزود: کسی که اهل تقواست در مسائل مالی سرقت نمی کند و حقوق مردم را تضییع نمی کند اما گستره تقوا از این هم بیشتر است و تقوا در تمام شئون زندگی جامعیت دارد.

حسن زاده گفت: انتخابات ارکانی دارد که ارکان آن مجریان و ناظران انتخابات، نامزدها، طرفداران و مردم هستند و همه این افراد باید گوش به فرمان رهبری باشند.

وی با تاکید بر اینکه دلیلی ندارد کسی از مدار قانون خارج شود یادآور شد: نامزدها آنچه که باید در انتخابات رعایت کنند قانون واخلاق است و پیروزی این نیست که شخص آرای عمومی را به دست آورد بلکه باید تکلیفش را به درستی انجام دهد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: در آستانه انتخابات معمولا سیاه نمایی ها بیشتر می شود که مشکلات را بیش از آنچه هست نشان دهند و بگویند که ما این مشکلات را حل می کنیم و وعده های غیرقانونی و غلط می دهند.

حسن زاده با بیان اینکه در استان ما مسائل قومی را نباید در انتخابات دخالت دهند گفت: در استان خوزستان اقوام مختلف با وحدت و همبستگی در دوران انقلاب و دفاع مقدس افتخار خوزستان بودند و باید این افتخار محفوظ بماند.

وی همچنین بر استفاده نکردن از اموال دولتی و بیت المال و پذیرش نتیجه انتخابات تاکید کرد و افزود: هم نامزدها و هم طرفداران آنها این نتایج را باید بپذیرند چرا که فتنه 88 از نپذیرفتن انتخابات شروع شد که حماسه 9 دی این کودتای رنگین را خنثی کرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه اصل انتخابات موجب افتخار کشور و سبب ماندگاری و تنومندی انقلاب است اضافه کرد: از مهمترین مولفه های ماندگاری انقلاب حضور مردم در انتخابات است و در کشورهایی که دموکراسی دارند و رای مردم تعیین کننده است حضور مردم در انتخابات از شاخص های مهم سیاسی و اجتماعی است.

حسن زاده تصریح کرد: مساله دوم در انتخابات افراد صالح و کسانی هستنتد که خود را سپر بلای نظام و فدای دین می کنند نه اینکه مسائل فردی و جناحی را به نظام ترجیح دهند.

وی افزود: علت این ریزش ها در تایید صلاحیت افراد این است که آنها خود را فدای نظام نمی کنند و انتظار دارند که نظام در خصوص یک جریان سیاسی خاص انعطاف نشان دهد.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: مساله دیگر نفوذ است که ماهیت آمریکا هیچ وقت تغییر نکرده و به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی چشم طمع دارد و نفوذ یعنی یکی از خودی ها حرف دشمن را بزند.

حسن زاده در خصوص مساله برجام تصریح کرد: این مساله هم به سرانجام رسید که به فرمایش مقام معظم رهبری بهتر از این هم می شد اما مسئولان تمام تلاش خود را به کار گرفتند و تلاش های تیم مذاکره کننده که همواره مورد اعتماد دولت و نظام است قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: اما با رفع شدن این تحریم ها راه برای ارتباط با آمریکا باز نشده است و آمریکا همان آمریکایی است که در نقاط مختلف دنیا با گروهک های تکفیری اقدام به بمب گذاری و انفجار می کند.

حسن زاده ادامه داد: همچنین برداشتن تحریم ها نباید ما را به یک مصرف کننده کالاهای غرب تبدیل کند و تنها راه حل خروج از رکود ، اقتصاد مقاومتی است و در عمل باید به اقتصاد مقاومتی برسیم.

امام جمعه موقت اهواز همچنین در پایان از تلاش های نیروی دریایی سپاه پاسداران و توقیف دو شناور و 10 تفنگدار آمریکایی در آب های سرزمینی کشورمان تقدیر کرد و گفت: هرکس از حریم کشور دفاع کند اقتدار و عزت کشور را نشان می دهد. ...ایرنا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 11.15 صبح با قرائت قرآن آقای رعیت پور

2- بیان احکام  توسط حجت الاسلام حسن زاده

3- قرائت زیارت آل یاسین توسط آقای صباغان

4- معرفی کتاب هفته

5- سخنران قبل از خطبه آقای معماریان مسئول دفتر شورای نگهبان در استان خوزستان

6-  ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط آیت اله حسن زاده  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای محمدرضا بیات                 مکبر: آقای صباغان

دریافت فایل صوتی خطبه ها:

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 6.34 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 7.48 مگابایت

دریافت فایل صوتی سخنران:

دریافت
عنوان: آقای معماریان مسئول دفتر شورای نگهبان در خوزستان
حجم: 8.22 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۲
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.