محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

 

 نمازجمعه 31 اردیبهشت 95

به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

امام جمعه اهواز:

حج امسال در صورت تضمین امنیت حجاج برپا می شود

امام جمعه اهواز با بیان اینکه کشور عربستان سعودی حاضر به تضمین امنیت حجاج ایرانی نشده است گفت: حج تمتع در صورت تامین امنیت و عزت ملت ایران برگزار می شود.


آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نمازجمعه اهواز که در مصلی مهدیه این شهر برگزار شد با قدردانی از زحمات سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در این سازمان اظهار کرد: این مسئولان زحمات زیادی متحمل شدند تا امنیت حج و حجاج ایرانی درمراسم حج تامین شود و حوادثی همانند پارسال اتفاق نیفتد.
وی افزود: تامین امنیت حج به هیچ وجه مورد موافقت عربستان سعودی قرار نگرفت و برای حفظ امنیت هیچ ضمانتی ندادند به همین دلیل تاکنون به نتیجه نرسیدیم.
موسوی جزایری با بیان اینکه مسئولان سازمان حج و زیارت در این راستا کوتاهی نکردند تاکید کرد: نظر رهبری و مراجع تقلید این است که باید حج با امنیت و حفظ عزت ملت ایران برگزار شود در غیر این صورت تکلیف شکل دیگری خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه 25 سوره حج تصریح کرد: به مسئولان عربستان سعودی تذکر می دهیم که این آیه را بخوانند و اگر اهل قرآن و مسلمان هستند و ذره ای ایمان دارند رفتار خود را تغییر دهند.
وی در ادامه اظهار کرد: در راستای تحقق شعار امسال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' پیشنهاد تشکیل یک شورا با حضور فنی و حرفه ای و کمیته امداد و سایر مسئولان مرتبط ارائه شد تا تعدادی طرح های اشتغال زا تعریف و برنامه ریزی شود و به این وسیله بتوان برای آموزش و اشتغال جوانان گامی برداشت.
عضو مجلس خبرگان همچنین سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را یک روز بزرگ، تاریخی و فراموش نشدنی نامید و گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر 23 روز طول کشید و طی آن پنج هزار کیلومتر مربع از خاک کشور شامل هویزه، پادگان حمید، جاده اهواز به خرمشهر و روستاهای حدفاصل آن و خرمشهر آزاد شدند.
وی چهارم خرداد و روز دزفول را نیز یادآور شد و افزود: این روز که به نام مقاومت و پایداری نامیده شده یادآور مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس است و از این شهر می توان به عنوان الگو یادکرد.
موسوی جزایری با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان، این روزها را متعلق به امام عصر (عج) دانست و افزود: شیعیان راستینی که زمینه ساز ظهور هستند تمام هدفشان در زندگی حفظ اسلام است حتی اگر در این راه رنج و مشقت تحمل کنند.
وی با بیان اینکه این هفته به نام 'سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است اظهار کرد: منظور از این سربازان گمنام، نیروهای وزارت اطلاعات هستند که برای حفظ، امنیت و ثبات کشور و برپایی نظام، به صورت گمنام فعالیت می کنند این در حالی است که خطرات درگیری در این جبهه کمتر از جبهه نظامی نیست.

*اسارت 19 هزار نفر در عملیات آزادسازی خرمشهر
امیر احمد دهقانی جانشین قرارگاه منطقه ای جنوب غرب ارتش نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، با اشاره به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 1361گفت: مهمترین دستاوردهای عملیات بیت المقدس این بود که دشمن بعثی و صدام از استراتژی خود و صحبت هایی که درباره اروندرود و خرمشهر می کردند مایوس شدند.
وی افزود: دستاورد دیگر این عملیات آزادسازی خرمشهر و جاده اهواز به خرمشهر از دست این دشمنان بوده است.
دهقانی اظهار کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر حدود 19 هزار و 500 نفر از نیروهای دشمن به اسارت گرفته و حدود 30 هزار نفر نیز کشته یا زخمی شدند.
وی پیروزی این عملیات را بیشتر شبیه یک معجزه توصیف کرد و گفت: عملیات عبور از رودخانه کارون که همراه با اصل غافلگیری دشمن باشد، در دانشگاه های دنیا تدریس می شود که در این عملیات به درستی انجام شد....ایرنا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت12صبح با قرائت قرآن آقای رعیت پور

2- بیان احکام توسط حجت الاسلام بزاز

3-سخنرانی امیر سرتیپ دهقان ارشد ارتش در جنوب غرب

4- معرفی کتاب هفته   

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

مجری: آقای سیاح        مکبر : آقای درفشان

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 5.67 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 6.44 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۳۱
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.