محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نماز جمعه 21خرداد 95 به امامت آیت اله حسن زاده

جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ب.ظ

نمازجمعه21 خرداد 95 به امامت آیت اله حسن زاده

 امام جمعه موقت اهواز 

در مصلای مهدیه  امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

امام جمعه اهواز:

حذف عربستان ازفهرست حقوق ناقضان کودکان یک رسوایی برای سازمان ملل متحد است

 امام جمعه موقت اهواز حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان را یک رسوایی جدید برای سازمان ملل متحد توصیف کرد و گفت:حاکمان سعودی در یمن مرتکب جنایات جنگی شده اند و سازمان های بین المللی حقوق بشر در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده اند.

آیت اله سیدابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلاب مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: سعودی ها سازمان ملل متحد را تهدید کرده اند در صورت خارج نشدن عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان ، کمک های خود را به این سازمان قطع خواهند کرد که متاسفانه دبیرکل سازمان ملل به دنبال این تهدید ، به فاصله یک روز پس از انتشار این فهرست ، کشور عربستان سعودی را از این فهرست حذف کرد.

وی گفت: سازمان ملل متحد و امریکا در قضیه تجاوز عربستان سعودی به یمن کاملا جانب متجاوز و ظالم گرفته اند و حکام سعودی همچنان به کشتار غیرنظامیان و کودکان بی گناه یمنی ادامه می دهند.
امام جمعه موقت اهواز همچنین از کارشکنی و ممانعت عربستان سعودی در حج تمتع امسال ایرانیان به شدت انتقاد و آن را مصداق عینی صد عن سبیل الله توصیف کرد.
آیت اله حسن زاده افزود: سعودی ها در جریان مذاکره با هیات ایرانی ، از پذیرش درخواست های حداقلی از جمله تامین امنیت زائران خودداری کردند و این نشان می دهد حاکمان بی لیاقت وبی کفایت سعودی توان اداره حج را ندارند که نمونه آن حادثه اسفبار منا بود که بیش از 460زائر ایرانی جان خود را از دست دادند.
* اقدام وزارت امور خارجه کشورمان یک کار انقلابی بود
خطیب جمعه موقت اهواز اقدام وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست تعدادی از نمایندگان کنگره امریکا برای سفر به جمهوری اسلامی ایران را یک کار انقلابی توصیف و در این ارتباط از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه تقدیر کرد.
وی گفت: کنگره امریکا در اقدامی شیطنت آمیز برای اتباع کشورهایی را که به ایران سفر می کنند قوانین سختگیرانه وضع می کنند و از سویی تقاضای سفر به ایران را می کنند و این واقعا مضحک و خنده دار است.  
آیت اله حسن زاده تقاضای سفر تعدادی از نمایندگان کنگره امریکا به ایران را با اهدافی که برای این سفر بیان کردند مصداق کامل دخالت امریکا در امور داخلی ایران و نقض حاکمیت ملی کشورمان بیان کرد و گفت: طبق فرمایش های متین مقام معظم رهبری ، ما به امریکایی ها اعتماد نداریم و امریکا همچنان شیطان و دشمن ملت و نظام اسلامی ایران است.  
* وزارت کشور در انتصاب استاندار جدید خوزستان شتاب کند
خطیب جمعه موقت اهواز خواستار انتصاب هرچه زودتر استاندار خورستان از سوی وزارت کشور و هیات دولت شد وگفت: خوزستان به یک استانداری قوی ، باکفایت با روحیه انقلابی نیاز دارد و بیش از این تاخیر در معرفی استاندار به صلاح استان راهبردی و حساس خوزستان نیست.
آیت اله حسن زاده افزود: بیش از یک ماه است که خوزستان ، استاندار ندارد و در این مدت اقدامی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه استان خوزستان به دلایل مختلف از عقب ماندگی رنج می برد افزود: استاندار جدید باید بتواند با بهره گیری از نیروهای توانمند بومی استان و به دور از سیاست زدگی ، مشکلات استان را با هم افزایی حل کند و حرکت توسعه را شتاب دهد.
* انتقاد از ممنوعیت کشت برنج در خوزستان
امام جمعه موقت اهواز از اعلام ممنوعیت کشت برنج در سراسر کشور بجز استان های گیلان و مازندران از سوی وزارت جهاکشاورزی انتقاد و آن را غیرقابل قبول خواند.
آیت اله حسن زاده با اشاره به اینکه خوزستان سال هاست برنج به عنوان کشت غالب منطقه کشت می شود تصریح کرد:باید در این تصمیم بازنگری شود و این ممنوعیت برطرف شود.
وی بااشاره به اینکه در سال آبی امسال ، استان خوزستان از ذخایر آبی مناسبی برخوردار است افزود: باید در استان هایی که توان تامین آب مورد نیاز کشت برنج را ندارند محدودیت یا ممنوعیت اعمال شود. 
* حزب الله لبنان افتخار جهان اسلام است
امام جمعه موقت اهواز ، حزب الله لبنان را به عنوان یک نیرویی که در دفاع ملی نقش آفرینی می کند و در مقابل تجاوزهای صهیونیست ها ایستاده است مایه مباهات و افتخار جهان اسلام دانست و افرود: ملت ایران افتخار می کند که از حزب الله حمایت می کند.
وی گفت: جبهه استکبار و صهیونیستها ، حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی و جمهوری اسلامی ایران را نیز که از حزب الله حمایت می کند حامی تروریسم می خوانند در حالی که این صهیونیستها هستند که بالذات تروریست و متجاوز هستند و از هیچ جنایتی رویگردان نیستند.
آیت اله حسن زاده گفت: امریکایی ها و صهیونیست ها هر کشوری را که مقابل آنان بایستد تروریست و ضد حقوق بشر می خوانند و کشورها ودولت های همراه آنان را کشورهای آزاد و دمکراتیک قلمداد می کنند و این تقسم بندی بی مبنا و زشت است.
امام جمعه موقت اهواز در خطبه اول نماز با بیان فضایل و برکات ماه عظیم الشان رمضان به لزوم بهره گیری معنوی از این ماه شریف اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای زدودن گناه و تمرین خودسازی است.
وی گفت: بر اساس روایات رسیده از امامان معصوم (ع) باید همه جوارح مومن در ماه مبارک رمضان روزه دار باشد و مرتبه بالاتر آن است که روزه دار فکر گناه هم نکند.
امام جمعه موقت اهواز ، ماه مبارک رمضان را در تقویت روح تقوا موثر خواند و افزود: باید از خداوند خواست توفیق بندگی و روزه داری را در این ماه به همه ما عطا فرماید و ما را از آتش دوزخ دور نگه دارد.
وی به شخصت بی نظیر حضرت خدیجه (س) و حمایت همه جانبه از پیامبر اسلام(ص)
کرد و گفت: این بانوی بزرگ اسلام باید الگویی تمام نما برای بانوان باشد ، آن حضرت همه دارایی خود را در راه اسلام و گسترش آن تقدیم کرد....ایرنا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 12 صبح با قرائت قرآن آقای انجیلی

2- بیان احکام  توسط حجت الاسلام جعفری

3-سخنرانی مهندس چنگلوایی مدیرکل جهاد کشاورزی استان خوزستان

4- معرفی کتاب هفته

5-  ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط آیت اله حسن زاده  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای صفری           مکبر: آقای سمیع

دریافت فایل صوتی خطبه ها:

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 8.89 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 10.8 مگابایت

دریافت فایل صوتی سخنران:

دریافت
عنوان: مهندس چنگلوایی جهاد
حجم: 6.76 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۱
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.