محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 11 تیر 95

 به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

 در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

آیت الله موسوی جزایری:
پیام روز قدس نهراسیدن از اتحاد صهیونیسم و استکبار است
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه روز قدس بنا به فرمایشات امام راحل روز اسلام و وحدت مسلمانان است، گفت: پیام روز قدس نهراسیدن از اتحاد صهیونیسم و استکبار و آگاهی جهانیان از جنایت های رژیم صهیونیستی است.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: آرزوی موفقیت و پیروزی برای شرکت بی نظیر مردم در راهپیمایی وحدت آفرین و دشمن شکن روز قدس با زبان روزه و در هوای گرم را از خداوند خواستارم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر و تبریک آن گفت: حضور همگانی، پرشور و حماسی در نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره مکمل روزه ماه مبارک رمضان و رساننده آن به حد اکمل و اتم هستند.

 

امام جمعه اهواز حضور در نماز عید سعید فطر را ضربه کارساز بر دشمنان و پرفایده برای اسلام و مسلمانان دانست و با اشاره به پرداخت فطریه اظهار داشت: از سوی معتمدین و ثقات ما هر کیلو گندم در بازار حدود هزار و500 تومان معین شده است یعنی هر 3 کیلو گندم یا طعام دیگری برای هر نفر 4هزارو 500 تومان است و هر شخصی مخیر به پرداخت قیمت جنس یا خود جنس است.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه برای احتیاط و عدم ایجاد مشکل در تقسیم در مراکز عمومی مبلغ 5 هزار تومان را با مشورت علما و بنا بر احوط، افضل و اولی تعین و اعلام شد، گفت: هر چند این مقدار از اصل واجب فطریه بیشتر اما بنا بر مصالحی خوب است و اگر کسی فطریه را مستقیم به فقیر دهد و یا به همان مقدار تعیین شده اولیه بپردازد مانعی نیست اما مردم در مراکز عمومی جمع کننده فطریه هر نفر را 5 هزار تومان حساب کنند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری زمان پرداخت فطریه را پیش از نماز عید سعید فطر برشمرد و افزود: در صورتی که فطریه در محل اقامه نماز عید فطر پرداخت شود، بسیار خوب خواهد بود که در این محل و پیش از نماز عید پرداخته شود.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به آیه « قد افلح من تزکی و ذکر اسم ربه فصلی» از سوره اعلی و اینکه به روز عید سعید فطر تفسیر شده است، خاطرنشان کرد: این آیه رستگار را پرداخت کننده زکات فطریه و شرکت کننده در نماز عید سعید فطر معرفی می کند و در صورتی که بنا به دلایلی پیش از نماز عید فطر پرداخت نشود پس از نماز عید تا ظهر نیت خود را ادا کند و بهتر آن است که تا پیش از ظهر روز عید پرداخت شود.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در سال 1367 و شهادت 298 مسافر آن تصریح کرد: این اقدام جنایتی آشکار که تا الان خاطره تلخ آن در ذهن های ما مانده و آمریکا هیچگونه عذرخواهی و یا گامی در راه تخفیف این جنایت برنداشته است و ما این جنایت هولناک را محکوم و بر همین اساس آمریکا را در رأس ناقضین حقوق بشر برمی شماریم.

 

وی با اشاره به جنایت های متعدد آمریکا و درج جنایت هولناک سرنگونی هواپیمای مسافربری در پرونده سیاه این کشور ادامه داد: مسدود ساختن دارایی های جمهوری اسلامی در سال 1359 بدون هیچ توجیه و دلیل صحیح و نیز دستبرد روشن به حدود 2 میلیارد دلار از دارایی های جمهوری اسلامی با بهانه های واهی در برهه زمانی اخیر از دیگر جنایت های ضد حقوق بشری آمریکا است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مجموعه این جنایت های آمریکا رهبر معظم انقلاب را برآن داشت تا در خطاب به قوه قضاییه چنین روزهایی به عنوان حقوق بشر آمریکایی مطرح شود.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حقوق بشر انسانی و واقعی و حقوق بشر آمریکایی به عنوان 2 نوع حقوق بشر موجود در زمان کنونی که در کلام امام راحل(ره) تبیین شدند، افزود: حقوق بشر آمریکایی در سخنان امام امت به تقسیم بندی انسان ها به دو دسته ظالم و مظلوم می پردازد و در چنین حقوق بشری حمایت از ظالم و محکومیت مظلوم وجود دارد که در مسأله ملت فلسطین؛ بصورت قانونی تأیید و پشتیبانی از رژیم اشغالگرقدس را اعلام و فلسطینی ها را تروریسم خطاب می کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اعلام آوارگی 6 میلیون فلسطینی از سوی سازمان ملل را حداقل میانگین آورگان فلسطینی دانست و افزود: فلسطینی های مظلوم، آواره، مقتول، ساکن در خیمه ها و غصب شده خانه و وطن هستند و برخی از پیران آنها کلید خانه را نگه داشته و 68 سال برای بازگشت به خانه لحظه شماری می کنند و در حسرت زندگی بازگشت به خانه و سرزمین غصب شده افسوس می خورند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه حقوق بشر آمریکا پشتیبانی و تأیید رژیم صهیونیستی و تروریسم خواندن و محکومیت فلسطینی ها را خواستار است، افزود: ننگ بر چنین حقوق بشر وارونه ای که به جای محکومیت ظالم، مظلوم را محاکمه می کند و ان شاء الله خداوند هر چه زودتر پرونده ننگین و روزگار ابرقدرتی آنها را در هم پیچد.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله صدوقی از یاران امام راحل(ره) خاطرنشان کرد: ایشان از نمونه یاران بابصیرت و فداکار امام خمینی(ره) که عنایت خاصی به استان خوزستان داشتند و پیش از انقلاب اسلامی در زمان شهادت اولین شهید خوزستان که 13 فروردین در مسجد آیت الله جزایری اتفاق افتاد نامه ای برای حمایت از ما نوشتند.

 

امام جمعه اهواز افزود: در این راستا پس از آتش گشودن مأموران دژخیم رژیم طاغوت عده زیادی مجروح و محمدتقی کتانباف اولین شهید انقلاب اسلامی استان و اهواز شد که در پی این اقدام افزون بر اعلام پشتیبانی و اظهار لطف مراجع از ما و مردم خوزستان شهید صدوقی نامه ای در همین زمینه نوشتند.

 

آیت الله موسوی جزایری در خطبه دوم نماز جمعه اهواز گفت: امیدوارم عبادت بزرگ حضور در راهپیمایی و محکوم کردن ظالم غاصب و پشتیبانی از مظلوم را که عبادت بزرگی است با زبان روزه و در چنین هوای گرمی مورد پذیرش خداوند قرار گیرد و ان شاء الله پرچم اسلام و ولایت امیرمؤمنان(ع) در بلندترین نقطه های جهان به اهتزاز درآید.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به روز جهانی قدس که امام راحل(ره) آن را روز اسلام و وحدت مسلمانان معرفی کرد، اظهار داشت: این سخن به معنای آن است که ان شاء الله در چنین روز جهانی همه مسلمانان جهان یکصدا و یکپارچه باید بر سر ظالم فریاد بکشند تا رژیم صهیونیستی غاصب و اربابانش به اسفل السافلین جهنم سقوط و مسلمانان از شر آنها نجات پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: از همه کشورهایی که به حرکت مقدس راهپیمایی روز قدس پیوسته و همچون جمهوری اسلامی در روز قدس مراسم و راهپیمایی برگزار می کنند، تقدیر و تشکر می کنم.

 

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی مراسم جهانی روز قدس بصورت مطلوب در کشور برادر و دوست عراق و آن هم با پیشتازی مراجع، علما و عشایر غیور و نیز دیگر کشورها افزود: از همه این کشورها تشکر و قدردانی می کینم و دست آنها را می فشاریم و در شیرینی ها، تلخی ها، شکست ها و پیروزی ها درکنار آنها هستیم.

 

وی با آرزوی موفقیت برای ملت عراق در غلبه بر تروریست های بین المللی داعشی دست پرورده وهابیت اظهارداشت: وهابیت و آل سعود فاقد اراده و مجریان سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و ما در این مصاف نابرابر در کنار مظلومان و دوستان خوب خود همچون عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین خواهیم بود و ان شاء الله پیروزی نهایی آنها را به زودی خواهیم دید.

 

این مقام مسؤول عدم هراس از اتحاد رژیم صهیونیستی و استکبار را پیام دیگر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس برشمرد و تصریح کرد: بر این باور هستیم که در پایان ما به عنوان جبهه حق در مقابل جبهه کفر و باطل پیروز خواهیم بود و امام راحل(ره) بشارت فتح سنگرهای کلیدی دنیا از سوی اسلام را دادند که ان شاء الله این بشارت دور نخواهد بود.

 

امام جمعه اهواز عدم تصور پایان یافتن و کاهش جنایت های رژیم صهیونیستی از سوی جهانیان را سومین پیام روز جهانی قدس برای جهانیان برشمرد و خاطرنشان کرد: از بس جنایت های آل سعود در یمن و آل خلیفه در بحرین به گوش می رسد احتمال تحت شعاع قرار گرفتن جنایت های رژیم اشغالگرقدس و فراموشی آنها وجود دارد و این فراموشی خسارتی بزرگ است و مردم دنیا باید بدانند که سیاست قتل، شکنجه، حبس، غصب سرزمین های مردم و تخریب خانه های آنها در فلسطین ادامه دارد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابرازداشت: همه روزه از خواهران و برادران مظلوم ما در فلسطین افرادی کشته، زندانی، خانه هایشان برسرشان خراب، سرزمینشان غصب می شود و سیاست شهرک سازی صهیونیست ها ادامه دارد و جنایت های این رژیم تخفیف پیدا نکرده است.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان نقشه اسرائیل بزرگ که از نیل تا فرات امتداد دارد، افزود: در این نقشه اسرائیل بزرگ از مصر شروع و به عراق و با مرکزیت رژیم صهیونیستی فعلی قرار دارد؛ در حالی که انقلاب امام راحل(ره) آنها را زمینگیر کرد.

 

 وی مقاومت قهرمانانه ملت ایران و دوستان آن را در جهان و سیاست انقلابی را سبب زمینگیر کردن رژیم اشغالگرقدس در عدم تحقق رؤیای خود دانست و تصریح کرد: این رژیم در موضع انفعال قرار دارد و به همه جهانیان حتی آمریکایی ها ثابت شد که سیاست های امام امت و جانشین ایشان صحیح و تدابیری حکیمانه که اسلام و مسلمانان را به پیروزی خواهد رساند.

 

امام جمعه اهواز با تشکر از حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس اذعان داشت: ملت ایران پشت سر رهبرمعظم انقلاب ولایت مدارانه و با بصیرت راه انقلاب را ادامه و در حالی که دشمن در موضع انفعال قرار دارد به جلو حرکت می کند و پیروزی نهایی قطعا از آن مسلمانان خواهد بود.

 

آیت الله موسوی جزایری با محکوم کردن نزدیکی روابط آنکارا و تل آویو تصریح کرد: این اقدام در حقیقت خیانت و از پشت خنجر زدن است و سیاست اردوغان و اعلام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آن هم در آستانه روز قدس خوب نیست و این سیاست ها راه به جایی نخواهد برد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه ترکیه در زمانی مهد امنیت، قدرت اقتصادی خاورمیانه و زندگی مرفه مردم خود را داشت، اذعان داشت: با همین سیاست های غلط ترکیه امروز یکی از کشورهای ناامن دنیا است و وزارت خارجه و رهبرمعظم انقلاب نصیحت های فراوانی به مسؤولان ترک کردند که اهمیتی ندادند و اکنون منابع درآمدی توریستی آنها از بین رفته و هتل هایشان ورشکست و بسیاری از توفیقات مادی و معنوی را از دست دادند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان بیان شعر «ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی و این ره که می روی به ترکستان است»، اظهار داشت: آنها را نصیحت می کنیم اگر به اسلام واقعی عمل کنند در کنار جمهوری اسلامی می توانند قدرتی باشند که برای آخرت و دنیای آنها مفید خواهد بود و از منجلاب بیرون بیایند.

 

وی در پایان در پایان گفت: جنایت های عجیب و غریب و وحشتاک آل سعود در یمن و آل خلیفه در بحرین و سلب تابعیت شیخ عیسی قایم را محکوم می کنیم... رسا

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت12صبح با قرائت قرآن آقای رعیت پور

2- معرفی کتاب هفته 

3- سخنرانی آیت اله فرحانی

4-قرائت قطعنامه راهپیمایی روز جهانی قدس

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

مجری: آقای تاجر        مکبر : آقای سمیع

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 5.84 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 5.28 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۱
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.