محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نماز جمعه 8 مرداد 95 به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

نمازجمعه 8مرداد 95

 به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

 در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

آیت الله موسوی جزایری:
اهانت به شیخ عیسی قاسم اهانت به دین است
آیت الله موسوی جزایری با ابراز تأسف از اهانت رژیم آل خلیفه به مقام والای زعامت دینی آیت الله شیخ عیسی قاسم، گفت: اهانت به یک رهبر دینی در حد این رهبر و پیشوا اهانت به دین است و این اقدامات آل خلیفه تحریک آمیز و قطعا عواقب بدی برای آن­ها خواهد داشت که بوی خون از آن­ها می آید.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با تسلیت شهادت رییس مذهب جعفری امام صادق(ع) ابراز داشت: در میان مسلمانان پنج مذهب معروف که یکی از آنها مذهب ما معروف به جعفری، دیگری حنفی و در رأس آن­ ابوحنیفه، مالکی و در رأس آن مالک بن انس، شافعی و در رأس آن امام شافعی و در نهایت حنبلی­ها که در رأس آن احمدبن حنبل قرار دارد، هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سخنان امامان مذاهب چهارگانه اهل تسنن درباره امام صادق(ع)، گفت: مالک بن انس همزمان با دوران زندگی حضرت صادق(ع) و در خود مدینه حضور داشت و امام رسمی دربار خلافت بود که از سوی دستگاه خلافت وقت جهت مراجعه مردم به وی تبلیغ و ترویج می­ شد.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در مدینه حضور و مردم به ایشان گرایش و ارادت داشتند، تصریح کرد: دستگاه خلافت بنی عباس، امام صادق(ع) را به مصلحت خود نمی­دانستند و از این رو برای مالک بن انس تبلیغ می­کرد؛ در حالی که خود مالک بن انس درباره امام صادق(ع) عبارت «هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و در قلب هیچ انسانی خطور نکرده است که کسی بالاتر و برتر باشد از امام جعفربن محمدصادق(ع) چه از جنبه علم، عبادت و ورع»را به کار برده است.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به خوارزمی یکی از علمای اهل تسنن و کتاب وی به عنوان مناقب، خاطرنشان کرد: ابوحنیفه در این کتاب می گوید که فقیه تر و عالمتر از جعفرین محمد(ع) ندیدم و اگر دو سال شاگردی در نزد ایشان نبود، هر آینه نعمان هلاک شده بود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در آیه 32 سوره فاطر مردم به سه دسته گناهکار، میانه رو و پیشتازان در میدان نیکی و عبادت خداوند تقسیم بندی شدند، افزود: خداوند در این آیه علم قرآن کریم را به پیشتازان در نیکی قرار داده است و منصور دوانیقی مصداق این آیه شریفه و پیشگام در خیرات را امام صادق(ع) معرفی می کند.

 

زعیم حوزه ­های علمیه خوزستان با اشاره به آیه «یوم ندعوا کل اناس بامامهم» خاطرنشان کرد: در روز قیامت هر گروه و جمعیتی به امام خود صدا زده می شوند و از این لحاظ شیعیان دوازده امامی را «أین الجعفریون» صدا خواهند زد و امام صادق(ع) کسی است که فقه شریعت را برای جهانیان تبیین کردند.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به انتظارات و خواسته های امام صادق(ع) از شیعیان اشاره و افزود: امام صادق(ع) ورع در دین، راستگویی، امانت داری و خوش اخلاقی افراد با مردم را از نشانه­های جعفریون و مایه مسرت خود می دانند و نیز می گویند اگر برخی از شما برخلاف آن باشید، شرمندگی و خجالت برای من است؛ چرا که آن­ها را تربیت شدگان ادب جعفربن محمد(ع) معرفی می کنند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امیدواریم ان شاءالله در روز قیامت زیر پرچم امام صادق(ع) قرار بگیریم و با افتخار و سربلندی خود را جعفری معرفی کنیم و ایشان هم شهادت دهند که ما اسباب سرافکندگی ایشان نبودیم و با تقوا و پرهیزگاری ایشان را از خود خوشحال کنیم.

 

آیت الله موسوی جزایری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه حضور در نماز جماعت در این هوای گرم ان شاء الله منشأ خیرات و برکات در دنیا و آخرت برای نمازگزاران باشد، افزود: نباید از گرما بترسیم بلکه باید از گرمای آتش جهنم ترسید و در برهه­ ای از زمان و در همین فصل نماز جمعه در این مصلای بدون سقف و زیر نور آفتاب و در گرما برگزار می‌شد.

 

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از اهانت رژیم آل خلیفه به مقام والای زعامت دینی آیت الله شیخ عیسی قاسم، خاطرنشان کرد: اهانت به یک رهبر دینی در حد این رهبر و پیشوا اهانت به دین است و این اقدامات آل خلیفه تحریک آمیز و قطعا عواقب بدی برای آن­ها خواهد داشت که بوی خون از آن­ها می آید.

 

وی تصریح کرد: هدف آل خلیفه از این اقدامات تحریک مسلمانان و برخورد خشن با آن­ها است؛ در حالی که این اقدامات به نفع آن­ها نیست و به آن­ها توصیه می کنیم که از راه رفتن در راهی که عواقب آن نامعلوم است، پرهیز کنند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیخ عیسی قاسم مورد تأیید مراجع قم و نجف و رهبر معظم انقلاب و نیز مسلمانان است، خاطرنشان کرد: یکی از اتهامات وارده به ایشان دریافت خمس است؛ در حالی که خمس فریضه دینی و باید به عالم دینی داده شود و این فریضه دینی را مردم به ایشان به عنوان پیشوای دینی دادند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به آیه 41 سوره انفال و اینکه آل خلیفه عمل به آیه قرآنی را جرم حساب می کنند، خاطرنشان کرد: از مجاهدت ­ها و حمایت­ های مردم از آیت الله قاسم تقدیر و تشکر کرده و پیروزی را برای آن­ها از خداوند خواستار هستیم و ایشان گرانبها‌ترین مروارید کشور بحرین به عنوان سرزمین مرواریدها است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به پرده برداری روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی از سفر رسمی انور عشقی به سرزمین ­های اشغالی اشاره و اذعان کرد: تأسف بارتر از این سفر، سخنرانی انور عشقی درباره توانایی ریاض و تلاویو در شناسایی دشمنان مشترک و آن هم در جلوی دوربین ­ها و خبرنگاران است و این سخن به معنای اتحاد مدعی خادم الحرمین با صهیونیسم برای مقابله دشمن رژیم اشغالگر قدس که مردم ایران هستند، است.

 

آیت الله موسوی جزایری گفت: جهنم دنیا و آخرت نهایت راه آل سعود خواهد بود و به عربستان سعودی هشدار می دهیم که از این مسیر شیطانی و خطرناک امتناع کند؛ چرا که مسلمانان جهان این مطالب را می‌فهمند و تحمل نمی‌کنند.

 

زعیم حوزه­ های علمیه خوزستان با اشاره به سخنان خود در جلسه صنایع استان، خاطرنشان کرد: برخی سایت­ های اینترنتی سخنان ما را به اختصار مطرح که مراد ما در این باره مشخص نشد، در حالی که عرض بنده آن است که ادارات کل استان خروجی کارهای خود درباره اقتصاد مقاومتی و اشتغال جوانان را مشخص سازند.

 

این مقام مسؤول در ادامه ابراز داشت: ما از این ادارات خواستیم که آمار و خروجی عملکرد خود فرضا در 6 ماه گذشته درباره اقتصاد مقامتی، راه اندازی تولید در زمینه های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی، عمران و آبادانی روستاها، توسعه اقتصاد مقاومتی در راستای اشتغال جوانان را مشخص کنند و در ادامه گفتیم که برخی مدیران جرأت و شهامت کار را دارند و تلاش می کنند تا اگر جریان تولیدی و صنعتی برای استان سودمند باشد، مشکلات آن را حل کنند.

 

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: در ادامه گفتیم اگر در این راستا در برخی موارد با قانون مطابقت وجود ندارد این مدیران از مشاوران حقوقی استفاده کنند و در تهران پیگیر حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی استان باشند؛ و بنده از اینکه کدامیک از این مدیران چنین اقدامی را برای حل مشکلات مردم انجام داده است، بی اطلاع هستم.

 

امام جمعه اهواز گفت: منطق «اگر کاری شد، شد و اگر نشد، نشد» منطق انسان­های مسؤول و متعهد نیست و آن هم در شرایطی که رهبرمعظم انقلاب بر دوش مردم و مسؤولان دولتی تکلیف قرار می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه در آماری که به بنده دادند 70% کارخانه های خصوصی موفق کشور متعلق به تهران هستند، تصریح کرد: دلیل این موفقیت دسترسی مردم به مقامات بالا است و از دید ما مدیرکل و مسؤول موفق آن کسی است که به کار مردم بی اعتنا نباشد.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در ادامه ضرورت حل مشکلات مردم را از مسؤولان استانی خواستار و ابراز داشت: در این زمینه اگر مشکل قانونی وجود دارد از اختیارات وزیر بهره ببرند و یا از اختیارات استاندار کمک بگیرند و حتی در این باره شورا و کمیسیون حقوقی تشکیل دهند؛ اما متأسفانه چنین اقدامی را انجام نداده و به خود زحمت نمی دهند و بنده تا الان از اینگونه اقدامات مطلع نشدم.

 

 

وی با اشاره به اینکه تذکر ما به مسؤولان در جلسه دیروز برای حل مشکل اشتغال و اقتصاد مقاومتی بود که در این زمینه تلاش، ابتکار عمل، برخورد تهاجمی، روحیه قوی و ریسک پذیری مدیران را خواستار شده بودیم، اذعان کرد: مسؤولانی از خداوند می ترسند که در هنگام نگاه به جوانان بیکار آزده خاطرشده و برای حل این معضلات گام برداشته و رهسپار تهران شده و با مسؤولان بالاتر دیدار می کنند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه ما در استان محتاج چنین مدیرانی هستیم، افزود: امیدوارم مدیران همراه بیشتر همراهی کنند و مدیر محتاط، ترسو و فاقد توانایی روحی نباید رییس و مدیر شوند و این مسأله امروزی ما همچون میدان جبهه است که در آن فرمانده باید شجاع و نترس باشد.

 

این مقام مسؤول شناسایی و یافتن چنین مدیران و مسؤولانی را ضروری دانست و اذعان کرد: در آن جلسه عرض ما همین بود تا سایت­ها و خبرگزاری­ها از مقصود ما آگاهی داشته باشند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش ارائه شده از مدیر کل فنی و حرفه ای استان گفت: در ماهشهر رشته‌ جوشکاری زیر آب آموزش داده می شود که با عدم استقبال جوانان استان و استقبال جوانان استان­های دیگر روبه رو شده است.

 

وی همچنین با اشاره به رشته آموزش جوشکاری تخصصی و تعمیر موتورهای دریایی در آبادان و عدم استقبال جوانان استان از آن اظهار داشت: این تخصص های سطح بالا مورد استقبال سایر استان ها قرار می گیرد؛ همچنانکه در اهواز نیز در بخشی از کارگاه های تخصصی همچون ریخته گری، الکترونیک، ماشین آلات و ابزار دقیق آموزش داده می شوند که متأسفانه در اینجا نیز استقبالی صورت نمی گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: جوانان ما باید به استعداد خود اعتماد کنند و این رشته های تخصصی استقبال و آن­ها را یاد بگیرند و از آنجا که کشور ما در سطح بالایی از تخصص است به نیروهای متخصص نیاز دارد.

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت12صبح با قرائت قرآن آقای سید جواد حسینی

2- معرفی کتاب هفته 

3-سخرانی قبل از خطبه توسط  مدیر کل استان خوزستان اقای سواعدی

4-سخنران دوم قبل از خطبه توسط حجت الاسلام سپهر ریس شوارای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان

5- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

مجری: آقای تاجر        مکبر : آقای سمیع

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 5.83 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 7.34 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۸
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.