محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

نمازجمعه 7 آبان  95 به امامت آیت اله حسن زاده

 امام جمعه موقت اهواز 

در مصلای مهدیه  امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.


خطیب نماز جمعه اهواز:

تصویب کاپیتولاسیون نقطه ی ننگی بود/ ۱۳ آبان فرصتی برای بیان جنایات و اعلام انزجار از آمریکا است

کاپیتولاسیون نقطه ننگی بود که رژیم منهوس پهلوی و مجلس آن زمان تصویب کرد.
آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه اهواز این هفته با اشاره به ۱۳ آبانماه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی اظهار کرد: شهدای دانش آموز آمار بسیار بالایی را در میان شهدای کشور دارند.

وی با بیان اینکه شهدای دانش آموز معلمان تاریخ هستند، افزود: باید تلاش شود تا روحیه ایثار و فداکاری که در دوران دفاع مقدس حاکم بود، ادامه پیدا کند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با نخبگان اظهار کرد: اشان در این دیدار فرمودند که حرکت علمی کشور باید شد سریعتری پیدا کند و در تمام رشته ها و زمینه های دیگری که دشمنان در پیشرفت کشورمان در این زمینه ها عصبانی شوند، باید پیشرفت علمی را داشته باشیم.

آیت الله حسن زاده خاطرنشان کرد: ما ظرفیت های بسیاری را از دانشمندان و دانشگاهیان متعهد داریم که آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است، با آن قابل تحقق است.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به تصویب قانون کاپیتولاسیون در رژیم پهلوی، تصریح کرد: کاپیتولاسیون نقطه ننگی بود که رژیم منهوس پهلوی و مجلس آن زمان تصویب کرد.

وی افزود: آمریکایی ها را بر جان، مال و ناموس مردم مسلط کردند و آنگاه امام خمینی (ره) با غیرت خود فرمودند که “ولله مرتکب کبیره است، کسی که فریاد نزند”، که این حرف امام منجر به تبعید ایشان به ترکیه شد.

آیت الله حسن زاده در ادامه با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره)، تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم بیان کرد و در آن روز آمریکا که مظهر استکبار است، ضربه ای خوردند که تا امروز نتوانستند آن را حبران کنند.

وی گفت: سفارت آمریکا در ایران مرکز جاسوسی بود و امام خمینی (ره) هیچ کس را به غیر از نماینده پاپ برای آزادی گروگانها نپذیرفتند، آمریکا تهدید به حرکت ناو جنگی در خلیج فارس کرد که حضرت امام (ره) فرمودند “آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند”.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: جنایات و درندگی آمریکا نه تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است، هرکس که کمترین آشنایی با دنیا را داشته باشد، می داند که منشأ گروه های تکفیری آمریکا است، همه می دانند که عربستان خبیث چگونه مزدوری آمریکا را داشته و دارند.

آیت الله حسن زاده در ادامه عنوان کرد: آیا آمریکا به تعهدات خود در برجامی که توسط مجلس با شروط رهبر انقلاب به تصویب رسید، عمل کرده است؟

وی افزود: ۱۳ آبان فرصتی برای بیان جنایات و اعلام انزجار از آمریکا است، ما نه باید یود نه با مسیح مخالفیم بلکه با استکبار مخالفیم و باید مقابل هرکس که روش استکباری دارد، خواهیم ایستاد.

خطیب نماز جمعه اهواز اظهار کرد: مسئولین و مردم در راهپیمایی ۱۳ آبانماه حضور پیدا کنند و شعار اصلی خود یعنی مرگ بر آمریکا را فریاد زنند.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در ادامه با اشاره به تحولات منطقه، تصریح کرد: در عراق و سوریه ان شاءالله به زودی شاهد آزادسازی موصل و حلب خواهیم بود اما هر وقت گروه های تکفیری به شکست نزدیک می شوند، آمریکا وارد می شود که به دنبال جنگ فرسایشی در سوریه است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از صدا و سیما مرکز خوزستان و مرکز، عنوان کرد: برنامه مفصلی برای شهید مختاربند از شبکه دو سیما پخش شد که جای تقدیر دارد.

وی در پایان با اشاره به عمل پیوند دست یک کودک اهوازی، گفت: این عمل پیوند که تنها ۶ ساعت برای انجام آن نیاز بود توسط ایثارگری یک خلبان انجام شد که کودک اهوازی را با هماهنگی پزشک به شیراز رساند و عمل با موفقیت انجام شد، این نمونه های مثبت را در جامعه زیاد داریم و باید آنها را ترویج نماییم. ... هورنیوز

برنامه های این هفته:

1- شروع برنامه در ساعت 11 صبح با قرائت قرآن حاج آقا بزاز

2- بیان احکام  توسط حجت الاسلام بزاز

3-سخنرانی آقای جمشیدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز

4- سخنرانی حجت الاسلام سپهر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان

5- معرفی کتاب هفته

6-  ایراد خطبه ها واقامه نماز توسط آیت اله حسن زاده  امام جمعه موقت شهرستان اهواز

    مجری: آقای محسن صفری           مکبر: آقای حریریان

دریافت فایل صوتی خطبه ها:

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 6.59 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 7.51 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۷
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.