محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

محراب آدینه

ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز

 نمازجمعه 17 دی  95

به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

 در مصلای امام خمینی(ره)اهواز برگزار شد.

آیت الله موسوی جزایری:
تولید دانش آینده‌ای سرشار از علم و معنویت برای کشور به وجود می‌آورد
نماینده ولی فقیه درخوزستان با اشاره به دیدار اخیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی با مدال آوران نخبه دانشگاه شریف، گفت: رهبرمعظم انقلاب در این دیدار سه نکته مهم یعنی لزوم شکر الهی برای نعمت نخبه بودن، حفظ تولید علم در کشور و آینده سرشار از علم و معنویت ایران را بیان کردند که سبب می شود ایران آینده ای سرشار از علم و معنویت داشته باشد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه مسلمانان به رعایت تقوای الهی، ابراز داشت: تقوا باید تابلویی در برابر دیدگان انسان باشد و به معنای دوری از گناه است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به دیدار اخیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی با مدال آوران نخبه دانشگاه شریف اذعان داشت: در این دیدار دانشجویان مدال های خود را تقدیم ولی امر مسلمین کردند و ایشان نیز فرمودند که من شما را خیلی دوست دارم و می خواهم این مدال ها نزد خودتان بماند؛ رهبرمعظم انقلاب در این دیدار سه نکته مهم یعنی لزوم شکر الهی برای نعمت نخبه بودن، حفظ تولید علم در کشور و آینده سرشار از علم و معنویت ایران را بیان کردند که سبب می شود ایران آینده ای سرشار از علم و معنویت داشته باشد.

آیت الله موسوی جزایری بر لزوم کمک کردن به شرکت های دانش بنیان خوزستان تاکید کرد و بیان داشت: خوشبختانه خوزستان از شرکت های دانش بنیان خوبی برخوردار است که باید بیشتر مورد توجه و کمک قرار گیرند تا روز به روز شاهد موفقیت آنها باشیم.

وی با اشاره به 16 دی ماه، سالروز شهادت شهید علم الهدی و دانشجویان پیرو خط امام(ره)، تصریح کرد: شهدا به ویژه شهدای انقلاب، شهدای حله، شهدای مدافع حرم و شهدای منا و شهدای دفاع مقدس را نباید به فراموشی سپرد.

امام جمعه اهواز ابراز داشت: امروز مصادف با سالروز اجرای تصویب قانون کشف حجاب در هفدهم دی ماه سال 1314 است و رضاخان ستمگر این قانون را با الهام از سیاست های دیکته شده از انگلیس و با یادگیری از معلم خود، آتاترک اجرا کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه در 17 دی ماه قانون شیطانی کشف حجاب از سوی رضاخان و به پیروی از انگلیس اجرا شد و زنان بسیاری از سوی رژیم مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، ادامه داد: این قانون تحت عنوان آزادی زن اجرا می شد و بسیاری از بانوان مومن از سوی رژیم پهلوی مورد اهانت و ضرب و جرح قرار گرفتند؛ زنان مخالف این قانون در زندان های رژیم مورد شکنجه قرار می گرفتند که برخی از آنها به شهادت رسیدند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه در روزهای بعد در مسجد گوهرشاد حادثه ای رخ داد و در آن چندین هزار نفر از مردم در اعتراض به قانون کشف حجاب به وسیله حکومت پهلوی به رگبار بسته شدند، افزود: متاسفانه در این حادثه هزاران نفر به شهادت رسیدند و تعداد زیادی از مجروحان نیز به دستور رژیم زنده به گور شدند؛ خداوند می داند که در طول تاریخ چه میزان از این فجاع از سوی جباران انجام می شد و منشأ همه این قضایا همچون کشف حجاب، استعمار یعنی انگلیس و آمریکا بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به انتشار بیانیه اهانت آمیز روزنامه اطلاعات درباره امام خمینی(ره) در نوزدهم دی ماه سال 56 گفت: این بیانیه از سوی رژیم محمدرضا شاه ملعون صادر و مردم در اعتراض به آن که سرتاسر به امام خمینی(ره) اهانت شده بود، به خیابان ها آمدند. در این روز تعداد زیادی از طلاب و مردم از سوی رژیم به شهادت رسیدند که چهلم این شهدا در تبریز حادثه دیگری را رقم زد و سبب شهادت عده ای از مردم در تبریز شد و این موضوع زنجیره وار در اقصی نقاط کشور تکرار شد تا به اهواز رسید....رسا

برنامه های این هفته:


1- شروع برنامه در ساعت11صبح با قرائت قرآن آقای حسینی

2-بیان احکام توسط حجت الاسلام بزاز

3- قرائت زیارت آل یاسین توسط آقای صباغان

4--سخنرانی آقای شهریاری مسئول بسیج دانشجویی استان

5- معرفی کتاب هفته

6- ایراد خطبه ها واقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده

ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز

مجری: آقای سیاح        مکبر : آقای صباغان

دریافت فایل صوتی خطبه ها :

دریافت
عنوان: خطبه اول
حجم: 8.24 مگابایت

دریافت
عنوان: خطبه دوم
حجم: 4.76 مگابایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۷
علی طاهری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.